شبکه فاضلاب ماهشهر لایروبی شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ماهشهر از لایروبی و شست‌وشوی شبکه فاضلاب این شهرستان به منظور کنترل پس‌زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان خبر داد.

محمد مهدی‌زاده امروز اظهار داشت: با هدف پاکسازی تمام شبکه و به منظور کنترل پس‌زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، شش کیلومتر از شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب  شهرستان ماهشهر طی ماه جاری لایروبی و شست‌وشو شد.

وی اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت شهر و ساکنان، جلوگیری از چالش‌های زیست‌محیطی و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری‌های میکروبی ناشی از آلودگی فاضلاب شهری، شست‌وشو، لایروبی و ضدعفونی‌کردن خطوط شبکه دفع فاضلاب این شهر انجام شد.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ماهشهر ادامه داد: در این عملیات شش کیلومتر از مجموع شبکه اصلی و فرعی فاضلاب و ۵۶۵ منهول فاضلاب توسط پرسنل اداره در قالب گروه‌های چند نفره و به صورت دستی و با استفاده از واترجت طی ماه جاری شست‌وشو و لایروبی شد.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه در طول این مدت ۹۶ حلقه منهول جدید فاضلاب احداث و ۵۹۶ مورد گرفتگی فاضلاب نیز رفع شده است، افزود: شست‌وشو و لایروبی شبکه فاضلاب به دلیل ماهیت سیال جاری در آن، بسیار ضروری بوده و از اهم وظایف حوزه بهره‌برداری از شبکه فاضلاب است.

وی عنوان کرد: همه ساله با فرا رسیدن فصل بارندگی جهت پیشگیری از احتمال سرریز شدن فاضلاب، عملیات لایروبی و گندزدایی منهول‌ها و خطوط شبکه فاضلاب انجام می‌شود.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان ماهشهر در ادامه عملیات لایروبی شبکه فاضلاب طی ماه جاری، به لایروبی ۲۵۰ متر از شبکه فاضلاب خیابان طالقانی و بلوار جانبازان اشاره و خاطرنشان کرد:  شست‌وشو و لایروبی این مناطق که از مهمترین مناطق شهرستان ماهشهر به شمار می‌روند، رضایتمندی ساکنان و همشهریان را در پی داشت.

– فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.