“زهره” خشک و کشاورزی هندیجان نابود شده است/ بندر ماهشهر با ۳۲۰ هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان دولتی!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حبیب آقاجری در نشست علنی دیروز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: بنده هم از نمایندگانی که که در نطق‌های امروز خود، فتنه و فتنه‌گران را محکوم کردند، تشکر می‌کنم، چرا که فتنه خط قرمز ماست و در مقابل حامیان فتنه‌گر نباید کوتاه بیاییم.

نماینده مردم بندرماهشهر،‌ امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو افزود: آب کشاورزی در هندیجان تقریباً قطع شده و آبی در روخانه زهره این منطقه وجود ندارد، به همین علت محصولات کشاورزان خشک شده است، لذا از وزیر نیرو تقاضا داریم سهم آب این رودخانه را از سد کوثر افزایش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه آب رودخانه جراحی بسیار کاهش یافته، ادامه داد: کشاورزان منطقه با مشکلات بسیاری مواجهند، به همین علت از مسئولان به‌خصوص وزیر نیرو می‌خواهم نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

آقاجری تصریح کر: آب شرب شهرهای حوزه انتخابیه بنده بسیار نامناسب است، چرا که سختی آب در این مناطق بالای ۳۰۰۰ بوده و آب لوله‌کشی قابل شرب برای مردم وجود ندارد، به همین علت مردم مجبورند از آب معدنی و یا تصفیه‌خانه‌های محلی که هزینه‌های بسیار بالایی دارد، استفاده کنند.

وی خطاب به وزیر نیرو تاکید کرد: نسبت به سرعت عمل دادن به اجرای طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرهای جنوب‌شرق استان خوزستان اقدام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهرستان بندر ماهشهر با جمعیت بیش از ۳۲۰ هزار نفر هیچ فضای بیمارستان دولتی ندارد و ساختمان تنها بیمارستان دولتی آن توسط یک خیر ساخته شده که به‌عنوان زایشگاه و ناچاراً بیمارستان دولتی استفاده می‌شود.

آقاجری با یادآوری اینکه ۳ سال پیش، ساخت بیمارستان جایگزین شروع شده است، گفت: امسال هیچ بودجه‌ای برای این پروژه پیش‌بینی نشده است و به همین علت عملیات ساخت این بیمارستان متوقف شده، بنابراین از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم بودجه لازم به منظور احداث این بیمارستان را تامین کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.