صنایع پتروشیمی مشلات جدی را برای مردم منطقه، سواحل خلیج فارس و هوا به وجود آورده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اقدامات مطلوبی در کنترل آلودگی صنایع پتروشیمی انجام شده است و پیش بینی می شود طی سه تا پنج سال آینده بخش زیادی از مسائل زیست محیطی این واحدها برطرف شود.

احمدرضا لاهیجان زاده چهارشنبه در دیدار از واحدهای پتروشیمی بندر ماهشهر گفت: این بندر به دلیل مجاورت با دریا و استقرار حدود ۲۰ واحد پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی از مناطق استراتژیک کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: توسعه محیط زیست در این منطقه به تناسب توسعه اقتصادی این منطقه نیست و مشکلاتی را در منطقه برای سواحل خلیج فارس و هوا و سلامت مردم به وجود آورده است.

لاهیجان زاده ادامه داد: صنعت پتروشیمی را صنعتی پیشرو می دانیم و انتظارداریم همان گونه که ازفنآوری های نوین در فرآیند هااستفاده می شود،به همان میزان نیز در سامانه کنترل آلودگی خود از فنآوری های نو استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر حفظ محیط زیست و تامین سلامت شهروندان، افزود:از حدود سه سال پیش اقدامات گسترده ای در حوزه قضایی و کارشناسی برای الزام صنایع پتروشیمی به رعایت موارد زیست محیطی صورت گرفت و با توجه به درآمد این صنعت، لازم است بخشی از درآمد این واحدها در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار شهرستان هزینه شود.

شهرستان بندر ماهشهر با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر  یکی از شهرستان های بزرگ استان خوزستان در جنوب ایران است، مرکز این شهرستان، شهر ماهشهر بوده و بندر امام خمینی و سربندر از دیگر شهرهای آن است.

این شهر یکی از قطب های بزرگ اقتصادی کشور به شمار می رود، از یک طرف منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و از طرف دیگر اداره بنادر و کشتیرانی جایگاه ویژه ای را به این شهر اختصاص داده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.