مزار شهید ماهشهری “طالب حیدری” پس از ۲۲ سال شناسایی شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جسد ناشناسی که سال ۱۳۷۱ توسط اهالی روستای امام‌زاده عبدالله در ساحل دریا کشف و به خاک سپرده شد پس از گذشت ۲۲ سال مشخص شد متعلق به شهید طالب حیدری است.

برادر این شهید گفت: برادرم سال ۱۳۷۱ در آب‌های نیلگون خلیج فارس به شهادت رسید و پیکرش پیدا نشد.

کریم حیدری اظهار داشت: در همان برهه زمانی یک جسد ناشناس توسط اهالی روستای امام‌زاده عبدالله کشف و با هماهنگی پاسگاه محل به خاک سپرده شده بود.

وی افزود: دلم گواهی می‌داد که این جسد ناشناس متعلق به برادر شهیدم باشد به همین خاطر از سال گذشته پیگیر انجام آزمایش دی‌.ان‌.ای شدم.

برادر شهید طالب حیدری گفت: پس از دوندگی‌های فراوان توانستم از مرجع قضایی مجوز نبش قبر بگیرم و یک مهره از گردن جسد ناشناس را برای انجام آزمایش‌های لازم تحویل دادم.

حیدری عنوان کرد: متأسفانه آزمایش از مهره گردن جواب نداد و از بنده یک از دندان‌های جسد را خواستند که مجدداً نبش قبر کرده و یکی از دندان‌ها را برای انجام آزمایش تحویل دادم.

وی افزود: روز گذشته از معراج شهدا تماس گرفتند و اعلام کردند که نتیجه آزمایشات با خون فرزندان شهید مطابقت و هم‌خوانی دارد.

برادر این شهید ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای انتقال پیکر شهید به ماهشهر توسط سپاه در حال انجام است و به زودی مجوزهای این امر صادر خواهد شد.

حیدری گفت: پس از انجام مراحل قانونی مراسم تشییع پیکر شهید انجام و در مزار شهدای ماهشهر به خاک سپرده خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.