مقتدایی: به نیروهای متخصص نسل جدید اعتماد کنیم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  استاندار خوزستان گفت: ما باید به فکر تربیت نیروی متخصص در بخش‌های مختلف باشیم زیرا همواره مدیران قبلی مجدد روی کار می‌آیند اما باید به نسل جدید و بعد از خودمان اعتماد کنیم.

 

عبدالحسن مقتدایی در مراسم گرامیداشت یکم دی‌ماه، سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران که امروز، ۲۹ آذرماه در محل مجتمع فرهنگی حفاری در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که شرکت ملی حفاری ایران هم برای کارکنان خود و هم برای مردم خوزستان مایه افتخار است، گفت: متاسفانه در بعد تربیت مدیر برای بخش‌های مختلف تا حد زیادی غفلت شده است.

 

وی عنوان کرد: باید هر مدیر در هر نقطه‌ای از استان یا کشور وقتی کار خود را رها می‌کند و بازنشسته می‌شود، افتخارش این باشد که حداقل تا ۲۰ سال آینده نیروهایی جایگزین وی می‌شوند که توسط همان مدیر تربیت شده‌اند.

 

مقتدایی افزود: انتقال تجارب در قالب رابطه استاد شاگردی صورت می‌گیرد و ما باید بتوانیم انتقال تجارب را در بین نیروها در هر سازمان و شرکت‌ها داشته باشیم.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم مسوولان توسعه منابع انسانی کشور متوجه این باشند که بعد از ۳۵ سال هنوز همان جماعت قبلی مدیران مشغول کار هستند. فکر ما، فکر نویی نیست و ما برای کسانی تصمیم می‌گیریم که فاصله نسبی زیادی با ما دارند؛ بنابراین تصمیم‌گیری ما باعث تعارض و رفتن چوب لای چرخ توسعه کشور می‌شود. امیدواریم این فاصله‌ها هرچه سریعتر پر شود و مانعی برای انتقال قدرت و مدیریت به نسل‌های بعدی ایجاد نشود.

 

وی افزود: باید به نسل‌های بعد از خود اعتماد کرده و باور کنیم که این نسل‌ها قابلیت‌هایی فراتر و بیشتر از ما دارند. اگر به این موضوعات توجه شود کشور در مسیر پیشرفت، تجربه بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

مقتدایی تصریح کرد: امیدواریم به گونه‌ای عمل کنیم که این خطر از مجموعه مدیریتی کشور برطرف شود. برگشت مدیران قبلی و با سابقه به مجموعه برای مشورت و هدایت بسیار خوب است اما این‌که در سمت‌های مدیریتی قرار گیرند یک آفت است.

 

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز نیز اظهارکرد: افتخار می‌کنیم که شرکت حفاری به فرمان امام(ره) تشکیل و علاوه بر این مفتخریم که این فرمان و دستور امام(ره) به زیبایی هرچه تمام‌تر اجرایی و عمل شد.

 

وی افزود: موفقیت‌های به‌دست آمده در شرکت مرهون معنویت و صفای باطنی امام(ره) و سپس صمیمیت، مدیریت، دلسوزی و هماهنگی‌های همه کارکنان شرکت ملی حفاری بوده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌زاده تصریح‌کرد: استان ما بدون هرگونه مبالغه‌ای از هر جهت برای کشور، نظام جمهوری، شیعیان و مسلمانان  افتخارآفرین بوده و شرکت ملی حفاری یکی از افتخارات استان محسوب می‌شود.

 

وی اذعان کرد: استقلال به این معنا نیست که با خارج و کشورهای دیگر قطع رابطه کنیم بلکه به این معنا است که خودمان برای خودمان تصمیم‌گیرنده باشیم و یکی از نمادهای استقلال، همین شرکت ملی حفاری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.