۲۰۰ کیلومتر ساحل خوزستان، فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان وجود ۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی در استان با خلیج فارس، گفت:این فرصت، وضعیت مناسبی برای سرمایه گذاری بخش تعاون در بخش تکثیر ماهی و میگو و رونق اشتغال به وجود آورده است.

هوشمند صفایی در همایش سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل گفت: اگر تعاونی ها نقش خود را به درستی انجام دهند، می توانند اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.

وی با بیان اینکه تعاونی های استان خوزستان ۲۰ درصد از سهم اشتغال استان را در تولید محصولات کشاروزی، صیادی، تولید میگو و ماهی به خود اختصاص داده اند، افزود:۱۵  درصد صادرات کل استان خوزستان را تعاونی ها به خود اختصاص داده اند.

صفایی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را در اشتغالزایی و رفع بیکاری، ضروری خواند و عنوان کرد: تعاونی های خوزستان با وجود داشتن مشکل در دریافت تسهیلات بانکی نقش مهم و موثرگذاری در اشتغال، خودکفایی و رونق اقتصادی منطقه ایفا می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، شاغلان این استان در بخش های مختلف دولتی و خصوصی یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و تصریح کرد: ۱۶ درصد افراد در بخش کشاورزی، ۳۵درصد در بخش صنعت و ۴۹درصد در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تعداد افراد تحت پوشش سازمان کار و تامین اجتماعی نظیر بیمه شده و مستمری را نیز دو میلیون و ۴۹۲ هزار و ۷۵۸ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در ۷۶ هزار و ۴۱۲ کارگاه و بنگاه خدماتی مشغول فعالیت هستند.

صفایی اقتصاد استان خوزستان را مبتنی بر اقتصاد دولتی دانست و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی به لحاظ شرایط اقلیمی و جنگ تحمیلی حضور کمرنگی در استان دارد.

صفایی تصریح کرد: ۹۰ درصد اقتصاد استان خوزستان دولتی است و این موضوع باید به نفع بخش خصوصی سنگین تر شود.

وی از تشکیل ستاد ویژه ای در استان خوزستان برای جذب و حمایت سرمایه گذران بخش خصوصی خبر داد و گفت: همه زیر ساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار و توسعه استان خوزستان فراهم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: در هشت سال دفاع مقدس زیر ساخت های استان خوزستان در بخش اشتغال و سرمایه گذاری از بین رفت، در حالی که برخی استان ها کشور در حال جذب سرمایه و حرکت روبه جلو بودند.

وی تولید محصولات استراتژیک و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را از ویژگی های استان خوزستان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: مهم ترین حوزه های نفتی و پالایشگاهی، فولاد و نیشکر کشور در این استان است.

صفایی همچنین جمعیت استان خوزستان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ را بیش از چهار میلیون و ۵۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر و معادل شش درصد کل جمعیت کشور اعلام کرد و گفت: ۵۱ درصد جمعیت استان را مردان و ۴۹ درصد را خانم ها تشکیل می دهند، ۷۱ درصد ساکنان استان شهر نشین و ۲۹ درصد جمعیت در روستاها ساکن می باشند.

صفایی جاذبه های شهر نشینی را علت اصلی تغییر الگوی سکونت شهروندان استان خوزستان اعلام کرد و اظهار داشت: قبل از جنگ تحمیلی ۳۰ درصد استان شهرنشین و ۷۰ درصد در روستاها ساکن بودند.

به گزارش ایرنا، همایش سراسری بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل از ۲۵ تا ۲۷ آذرماه جاری با حضور جمعی از مسوولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران استانی و شهرستانی در تالار هتل کاروانسرا آبادان در حال برگزاری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.