گرایش دانشجویان به رشته‌های علوم دریایی تقویت شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بر تقویت گرایش دانشجویان به رشته‌های مرتبط با علوم دریا تاکید کرد.

سیدحسین دهدشتی دوشنبه شب در مراسم هفته پژوهش دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، با اشاره به سخنان چگینی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم دریایی، اظهار کرد: مطالب بیان شده در مورد دستیابی به اقیانوس‌ها برای انجام مطالعات مطلب خوب و جدی بود اما با توجه به سابقه فعالیت در حوزه علمی ـ کاربردی، متاسفانه شاهد روند نزولی در حوزه مباحث دریایی هستیم.

وی تصریح کرد: در حوزه علمی دانشگاه‌ها خوب کار می‌شود اما آثار این فعالیت‌های علمی باید در دستگاه‌های در حال کار نمود داشته باشد و اگر نمود پیدا نکند جوانان بی‌انگیزه می‌شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به روند نزولی گرایش دانشجویان به رشته‌های مرتبط با علوم دریا اشاره کرد و گفت: اگر به چند سال اخیر دقت کنیم مشاهده خواهیم کرد که تعداد دانشجویان ما در این رشته‌ها کم شده‌ است.

دهدشتی اضافه کرد: در مراتب تحصیلات تکمیلی نیز دانشجویان به سمت تحصیلات در رشته‌های علوم پایه گرایش می‌یابند و بسیاری از فارغ‌التحصیلان نیز جذب کشورهای دیگر می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از شرکت‌های ما در حال ورشکستگی هستند و این مسئله می‌رساند که دانشگاه‌ها و مسئولان خارج از دانشگاه‌ها باید این نگاه و جایگاه بلند را نسبت به دانشگاه قائل باشند.

دهدشتی بر لزوم ارتباط دانشگاه‌ها با فضاهای کار تاکید کرد و افزود: این ارتباط باید حفظ شود و نمایندگان مجلس با تأمل بیشتر با دانشگاه‌ها برخورد کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، عمده دلیل تحقیق این امر را نداشتن متولی واحد دانست و عنوان کرد: در حال حاضر هرکس به کار خود می‌رسد و در فضاهای کاربردی، بیشتر کار انجام می‌گیرد که دلیل این امر، عدم وجود متولی واحد است.

دهدشتی در پایان عنوان کرد: در دولت جدید نگاه جدیدی به این امر شده و باید به دانشگاه‌ها و دانشجوها نگاه تنگاتنگی داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.