چهار روستای خوزستان دارای جاده آسفالته شدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون راه روستایی سازمان راه و شهرسازی خوزستان از بهره برداری چهار طرح راه روستایی در استان با استفاده از منابع ملی و استانی خبر داد.

اتابک زراسوندی گفت: این طرح ها شامل آسفالت راه روستایی بازفت در محور مسجد سلیمان – شهرکرد به طول ۱۲کیلومتر، محور روستایی شهرک فجر در رامهرمز به طول ۳٫۲کیلومتر، راه های روستایی کریشان و رامسه در اهواز هر کدام به طول یک کیلومتر و محور عبادات هفتکل به طول یک کیلومتر است.

وی با اشاره به آسفالت ۱۸کیلومتر و ۲۰۰متر در چارچوب این طرح ها اظهار کرد: برای محور بازفت ۳۲میلیارد ریال از منابع ملی، برای شهرک فجر ۱۵میلیارد ریال از منابع استانی، کریشان و رامسه شش میلیارد ریال از منابع ملی و محور عبادات هم سه میلیارد ریال از منابع استانی هزینه شد.

به تازگی یک هزار و ۵۲۵میلیارد ریال اعتبار راه روستایی خوزستان برای سال ۹۳ از منابع مختلف ابلاغ شده است.

از این مجموع یک هزار و یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۳۳۰میلیارد ریال اعتبارات استانی، ۷۵میلیارد ریال از محل ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه کشور(ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته) و مابقی از محل الزامات است.

خوزستان با افزون بر ۱۱هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه رتبه سوم کشور را دارد.

مناطق روستایی این استان از فعال ترین مراکز تولید محصولات کشاورزی است و حمل میلیون ها تن محصول این مناطق به نقاط دیگر کشور نیاز به راه های مناسب دارد.

هم اینک ۶۵درصد از مجموع راه های روستایی خوزستان که حدود هفت هزار کیلومتر را شامل می شود آسفالته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.