صدور “گذرنامه موقت” در مرز شلمچه متوقف شد/ هموطنان فقط با گذرنامه معتبر اجازه خروج دارند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار خرمشهر از توقف صدور گذرنامه موقت در خرمشهر به منظور عبور زائران از مرز شلمچه به خاک کشور عراق خبر داد.

ولی الله حیاتی عنوان کرد: هیچ زائری بدون گذرنامه امکان عبور از مرز شلمچه و ورود به عراق را ندارد و افراد تنها از طریق مراکز پلیس+ ۱۰ قادر به دریافت گذرنامه هستند.

وی اظهار داشت: صدور گذرنامه موقت که چند روزی در خرمشهر انجام می شد نیز متوقف شده و زائران به امید این کار به خرمشهر مسافرت نکنند زیر طبق قوانین بین المللی، ورود به خاک کشوری دیگر تنها با کارت ملی یا شناسنامه امکانذیر نیست. ضمن اینکه کشور عراقی برای افرادی که بدون گذرنامه وارد خاک آن کشور می شود نیز مجازات سختی درنظر گرفته است.

حیاتی ادامه داد: از همه هموطنان تقاضا می کنیم که برای جلوگیری از به هم خوردن نظم در مرز شلمچه از حضور بدون گذرنامه در مرز خودداری کنند تا افرادی که با انجام مراحل قانونی و دریافت گذرنامه قصد حضور در کشور عراق را دارند، بدون مشکل از کشور خارج شوند.

فرماندار خرمشهر در خصوص پیش بینی ها برای بازگشت زائران از کشور عراق نیز تصریح کرد: برای این کار ۵۰ دستگاه اتوبوس، مردم را از ورودی و نقطه صفر مرزی شلمچه تا شهرهای آبادان و خرمشهر منتقل می کنند تا آنها بدون مشکل به شهرهای خود مراجعه کنند. همچنین طبق پیش بینی های صورت گرفته نیز ۳۵۰ دستگاه اتوبوس مردم را به برخی شهرهای کشور منتقل می کنند.

حیاتی ادامه داد: افرادی که دارای گذرنامه قانونی هستند بدون مشکل می توانند از طریق مرز شلمچه به عراق سفر کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.