پیش‌بینی‌های هواشناسی خوزستان به‌صورت منطقه‌ای اعلام شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی در استان باید به‌صورت منطقه‌ای اعلام شود.

 
 ایرج الماسی صبح امروز در جلسه مدیریت ستاد بحران شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ارتفاع از ۲۰۰ تا ۴ هزار متری سطح دریا در شهرستان ایذه باعث ایجاد تمایز این منطقه با دیگر نقاط استان شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۴ میلیمتر باران در روز سیل این شهرستان باریده است، افزود: با این بارش، کشاورزی منطقه زیر آب رفته و برخی از مناطق دچار حادثه شده‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه بارش باران و سیل باعث کنده شدن سنگ از کوه و نابودی درختان مسیر سنگ شده است، گفت: علاوه بر آسیب درختان، بسته شدن دره‌ها و آب‌بردگی احشام نیز باعث مشکلات بیشتر شده بود.

الماسی با اشاره به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: هواشناسی استان نباید به‌صورت کلی‌گویی عمل کند و برای روزهای بارندگی باید به‌صورت منطقه‌ای پیش‌بینی‌های خود را اعلام دارد تا مسئولان شهرستان‌ها و مردم، آمادگی لازم برای رویارویی با مشکلات احتمالی را داشته باشند.

وی در پایان به مشکلات آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: آتش‌نشانی ایذه علاوه بر ارائه خدمات در شهر باید برای حوادث احتمالی در روستاهای دوردست هم آمادگی لازم را داشته باشد و این نبود جایگاه آتش‌نشانی منطقه‌ای و امکانات در این راستا جای تاسف دارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.