استقبال بی نظیر عراقی ها از زائران حسینی/ اسکان و غذای رایگان به زائران

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: یکی از نکات جالب پیاده روی اربعین حسینی در عراق این است که مردم به صورت رایگان زائران سایر کشورها را به منازل خود می برند و به شکل ویژه ای از آنها پذیرایی می کنند.

امسال زیارت اربعین سرور و سالار شهیدان با سالهای گذشته تفاوتی بسیاری دارد زیرا استقبال بی نظیر مردم شرکت کننده در این مراسم وصف ناپذیر است. مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت (ع) امسال با پیاده روی باشکوه و بی نظیر اربعین حسینی همگام با ملت مسلمان عراق و دیگر امت اسلامی حماسه ای دیگر آفریدند. خبرنگار مهر در مسیر نجف تا کربلا احساس مردم کشورمان را که در این مراسم شرکت کرده اند را جویا شد.

مانوری با شکوه علیه دشمنان اسلام

سید جواد ادریس پور از اهالی مردم خرمشهر که در شهر نجف حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان می کند: امسال شاهد آن هستیم که مردم عراق با تمام وجود عزمشان را جزم کرده اند تا میزبان زائرین اباعبدالله الحسین (ع) از تمام دنیا و به خصوص زائرین ایرانی باشند.

وی می افزاید: زائرین امام حسین (ع) از تمام نقاط دنیا با حضور پر شکوه خود در کربلا به تکفیری ها و داعشی ها مشت کوبنده خواهند زد و به آنها ثابت می کنند که ترسی از تهدیدات آنان علیه مسلمانان ندارند و در مقابل آنها ایستاده اند و این حرکت باشکوه مانوری علیه داعشان خواهد بود.

نجف اربعین

ادریس پور تصریح می کند: خدا را شاکر هستیم که امنیت کامل در تمام مسیر برای زائران فراهم شده است.

وی به خدمات خود جوش از سوی مردم  عراق نسبت به زائران اشاره می کند و می گوید: مردم عراق با تشکیل مواکب خدماتی و خدمت رسان به زوار امام حسین (ع) کوتاهی نمی کنند و این خدمات رسانی با حضور زائرین میلیونی مثال زدنی است.

حضور بی نظیر مردم امسال به داعش و داعشیان ثابت کرده که شیعیان همواره آماده جان فشانی و حمایت و دفاع از مرقدها و عتبات عالیات هستند.

یکی از مواردی که به خوبی در شهرهای زیارتی عراق خودنمایی می کند، اشتیاق بی نظیر مردم عراق برای پذیرایی از زائران در خانه های خود است به گونه ای که هم اکنون خانه های مردم عراق به صورت رایگان به خوابگاهی برای زائران کشورهای دیگر تبدیل است.

نجف اربعین

هم اکنون مردم شهرهای مختلف عراق که در مسیر راهپیمایی اربعین قرار دارند به التماس فراوان زائران را مجاب می کنند که به خانه های خود رفته و در آنجا به پذیرایی مفصلی نیز از زائران انجام می دهند زیرا حضور زائران امام حسین(ع) در خانه های خود را برکتی از سوی خداوند می دانند که سالی یک بار نصیب آنها می شود.

خدمت به زائران وظیفه ما مردم عراق است  

سید حسین از اهالی نجف که در حال خدمت رسانی برای زوار در حال عبور از نجف است به خبرنگار مهر می گوید: خوش آمد می گوئیم به تمام زائرین به خصوص برادران عزیزمان که از ایران تشریف آورده اند.

سید حسین که منزل خود را کاملا به صورت رایگان در اختیار زائران قرار داده بود و خود نیز با نصب تکیه ای در مسیر در حال اطعام زائرین است، می گوید: این کمتر خدمتی بود که می توانستم در راه خدا و خدمت به زائران امام حسین (ع) انجام دهم و امیدوارم خداوند قبول کند.

وی حمایت همیشگی کشور ایران از عراق را تحسین می کند و با صدایی بلند که با زبان شیرین عربی خود می گوید: ( الله یحفظ السید علی الخامنه ای) یعنی خداوند مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را حفظ کند و پس از آوردن نام رهبری خود و مردمی که آنجا حضور داشتند صلوات بلندی سر دادند که برای ما ایرانیان جایی بسی افتخار و غرور است که می بینیم رهبر ما و کشورمان در آن سوی مرزها نیز محبوب هستند.

خدمت شبانه روزی به زوار

ابو وسام دیگر عراقی اهل نجف نیز به خبرنگار مهر می گوید: ما اینجا به صورت شبانه روزی در حال خدمت به زائران هستیم و به هیچ وجه احساس خستگی نمی کنیم.

نجف اربعین

وی می گوید: به صورت کامل آماده ایم و درهای خانه هایمان به روی زوار باز است و خود و خانواده هایمان خادمین زوار امام حسین (ع) هستیم.

ابو وسام که درحال بردن یکی از زائرین به منزل خود بود، می گوید: این زائر اسمش ابورضا است که از ایران آمده و هرسال مفتخر هستیم که ابو رضا به خانه ما می آید و در این چند سال نیز دوستی خوبی بین من و او ایجاد شده است.

وی می گوید: علاوه بر منزل، حسینیه ما نیز که در مسیر زوار قرار گرفته شده است و در آن به صورت ۲۴ ساعته بر روی زوار باز است و همه ما خادمین زوار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خدمت رسانی مردم عراق به زائرین را نمی توان نه با قلم و نه با لنز دوربین وصف کرد چرا که فقط با دل می توان این خدمت مخلصانه را دید و احساس کرد.
…………………………………………………..
گزارش و عکس: مهدی بحرانی پور

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.