به دلیل کمبود شدید آب، بیش از یک میلیون نخل در خوزستان خشک شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کاهش دبی رودخانه کارون باعث از بین رفتن یک میلیون نخل در منطقه اروند خوزستان شده است.

محمد درویش در نشست اداره کل محیط زیست خوزستان با سازمان های مردم نهاد و اصحاب رسانه در محل این اداره کل عنوان کرد: محیط زیست خوزستان دچار بحران های جدی شده است که از آن جمله می توان به از بین رفتن گونه گوزن زرد به دلیل تغییر زیست زیستگاه کرخه در شهرستان اندیمشک نام برد.

وی ادامه داد: بحران های دیگری نیز برای محیط زیست و رودخانه های استان خوزستان اتفاق افتاده است که به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع بوده است و اگر به موقع اطلاع رسانی انجام می شد این مشکلات برای محیط زیست ابوجود نمی آمد.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کشور نیز دچار بحران های جدی شده است که در ۴۰ هزار سال گذشته با چنین بحران هایی روبرو نشده است.

درویش در ادامه ادامه داد: در حال حاضر ۷۶۰ سازمان مردم نهاد درکشور در زمینه محیط زیست وجود دارد، چرا که مردم باید در حفاظت از محیط زیست توانمند باشند.

وی اضافه کرد: همه تالاب ها در بخشهای شرقی و غربی کشور از دست رفته اند، ۳۰ درصد زاگرس خشک شده است و ۲۵ استان کشور با بحران گرد و غبار روبرو هستند و بسیاری از موارد دیگر که وضعیت کشور را بحرانی نشان می دهد.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان افزود: کشور در حوزه آب و خاک وضعیت شکننده ای دارد و این در حالی است که ۶۳ نماینده مجلس شورای اسلامی کشور خواهان انحلال سازمان محیط زیست هستند چرا که این سازمان اجازه فعالیت های خلاف محیط زیست را نمی دهد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.