کوپن مدیریت “عالی پور” شهریور ۹۲ باطل شد نه آذر ۹۳!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: هادی خوش سیما

۱) صندلی مدیریت برای هیچ کسی ماندگار نیست و نخواهد ماند؛ چه آن فردی که فکر و ذهنش خدمت است و چه آن کسی که میز خدمت را بهانه ای برای پر کردن جیب اش کرده ، چند صباحی بیشتر بر کرسی ریاست تکیه نخواهد زد و بالاخره روزی با سربلندی و یا سرافکندگی به پایین کشیده می شود و فرد دیگر جایگزینش می شود. تنها چیزی که ماندگار است و در ذهن مردم از مسئولین به یادگار می ماند خدمت است و خیانت. در این جاست که مردم بر کرسی قضاوت می نشینند و تشخیص می دهند که چه کسی خدمت کرده و چه کسی خیانت.

۲) صندلی مدیریت شهری اهواز و به تبع آن معاونت ها و مناطق ، سالیان سال است که افراد مختلفی را به خود دیده و همواره با یک تلنگر ، دست خوش تغییرات شده است که مرور این آمد و شدها ، مطلبی مفصل و مجرا می طلبد اما آنچه عیان است این است که کمتر مدیری در این رفت و آمدها ماندگار شده و به نیکی از او یاد می شود ؛ یکی به زندان افتاده و دیگری متواری شده و آن یکی نیز کنج عزلتی اختیار کرده و یا از استان رفته است.

۳ ) در هر برهه از زمان ، عده ای از یک انتصاب خوشحال می شوند و عده ای دیگر نیز ناراحت. همیشه یک انتصاب برای آن کسی که تودیع می شود و آن فردی که معارفه ، جنجال برانگیز است. مثل حالا که حکم شهردار اهواز برای معاونت خدمات شهری تبدیل به یک جنجال تمام عیار رسانه ای شده و حتا در ورطه قومیت نیز افتاده است. البته چنین جنجال هایی با گذر زمان فروکش خواهد کرد و صد البته گذر زمان مشخص خواهد کرد چنین حکم ها و انتصاباتی خدمت به شهر بوده یا خیانت؟

۴) پس از استیضاح شمسایی در شورای سوم ، محمد صفری سکان مدیریت شهری را به دست گرفت و تا سپردن آن به کتانباف دست به یکسری انتصابات زد. علیرضا عالی پور محصول حکم سرپرست شهرداری در آن زمان بود که در دوره کتانباف نیز در پست خود باقی ماند اما با روی کار آمدن شورای چهارم پایه های صندلی معاونت اش لرزان شد ولی افتان و خیزان تا یک سالگی شهرداری سید خلف موسوی دوام آورد و سرانجام نیز برکنار شد.

۵) هر چند علیرضا عالیپور در پانزدهم آذر ماه امسال از معاونت خدمات شهری برکنار و عظیم شمخانی جایگزینش شد اما در واقع ، کوپن مدیریتش در هفدهم شهریور ماه سال ۹۲ باطل شد و شورائیان از این روز به بعد ، به دلایلی از وی روی برگرداندند.

۶) شهریور ماه سال گذشته ، درگیر و دار انتخاب شهردار اهواز ، معاونت خدمات شهری از سمت خود کناره گیری کرد اما استعفایش پذیرفته نشد. در آن زمان عالی پور علت استعفایش را فشار اعضای شورای شهر عنوان کرد و گفت که “در این مدت که در سمت معاونت خدمات شهری در حال انجام وظیفه بودم تنها مشکلات پیش‌ رو را داشتم اما از هم‌اکنون به بعد باید حواسم به پشت سرم هم باشد چرا که شورا روش دعوا محوری را برگزیده و مطالبات و شیوه منطقی و حقیقی ندارد. این شورا از افراد نخبه و لایقی تشکیل شده و من تک تک آن‌ها را می‌شناسم اما متاسفانه باید گفت برخی از آنان روش‌های اشتباه را برگزیده‌اند.”

۷) علیرضا عالی پور در آن زمان سربسته علت استعفایش را عیان کرد اما رسانه ها ، استعفایش را به دفاع از شهردار سابق گره زدند و نوشتند که وی به دلیل دفاع از عملکرد کتانباف در نشست شورا مورد هجمه قرار گرفت و مجبور به استعفا شد. در آن مقطع ، یکی از رسانه ها نوشت: چند روز پیش عالیپور معاون سابق خدمات شهری شهرداری انتقاد شدیدی از نحوه انتخاب شهردار داشت و این سوال را از اعضای شورا مطرح کرد که در مجموعه عریض و طویل شهرداری با داشتن ۸ معاون و ۸ شهردار منطقه و ۱۳-۱۴ مدیرعامل از کدامیک دعوت کردید و برنامه خواستید؟ آیا انتخاب به صورت خانگی بوده یا در صحن علنی شورا صورت گرفته است؟

۸) اینکه چرا عالی پور استعفا کرد و اینکه چرا بر استعفایش نماند و اینکه چرا برکنار شد و در نهایت اینکه چرا عظیم شمخانی به جای او معرفی شد را کاری نداریم چرا که معتقدیم صندلی مدیریت تا ابدالدهر برای کسی ماندگار نیست و این آمد و رفت ها جزوی از مدیریت شهری اهواز شده است. اما گذر زمان مشخص خواهد کرد که “حکم “سید خلف موسوی برای عظیم شمخانی و سایر معاونت ها و شهرداران مناطق ، خدمت به شهر بوده و یا خیانت؟

۹) چندی پیش سید خلف موسوی شهردار اهواز گفته بود که ” من به فکر حذف کسی نیستم. هدف ما باید فقط کار کردن باشد. نباید اسیر پست و مقام شویم. ” امید آنکه حرف و عمل شهردار ، تا پایان مدیریتش اش بر کلانشهر اهواز یکی باشد و آیندگان به نیکی از او یاد کنند…

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.