ایستگاه های مطالعه خوزستان خاموش می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: ایستگاه های مطالعه کتاب در این استان، تا زمان به روز رسانی و ایجاد تغییرات برای مدتی خوزستان غیر فعال هستند.
منصور کوهی رستمی افزود: هم اکنون ۳۳ ایستگاه مطالعه در خوزستان وجود دارد که بالغ بر ۵۷ هزار جلد کتاب در این ایستگاه ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: این طرح در خوزستان متوقف نشده، و تنها برای ایجاد تغییراتی در ایستگاه های مطالعه غیر فعال شده اند.

وی ادامه داد: ایستگاه های مطالعه برای استفاده عموم مردم از کتاب،در محل های پر رفت و آمد مستقر هستند و طرحی است که از چند سال پیش در خوزستان اجرایی شده است.

کوهی رستمی، با اشاره به سرانه مطالعه در خوزستان اظهار کرد: سرانه مطالعه در این استان بین پنج تا ۸۶ دقیقه است که این میزان نشان دهنده نامناسب بودن وضعیت مطالعه در خوزستان است.

وی افزود: متاسفانه مطالعه به درستی تعریف نشده، و اهمیت مطالعه کتاب در بین مردم به درستی معرفی نشده است.

وی عنوان کرد: با تغییراتی که در بخش تکنولوژی انجام گرفته و گسترش استفاده از فضای مجازی، مطالعه در بین مردم بسیار کمرنگ تر شده ، و باید به دنبال هر راهی برای تشویق مردم در بحث کتاب بود.

سرپرست نهاد کتابخانه های خوزستان با اشاره کتابخانه هایی که در حوزه کودک و نوجوان هستند گفت: حدود ۹۰ کتابخانه در خوزستان با بالغ بر ۲۵۲ هزار جلد کتاب ، در حوزه کتاب های کودک و نوجوان فعالیت دارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.