همایش مشترک با حضور عشایر و بزرگان قبایل خوزستان در نقطه صفر مرزی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار ویژه آبادان گفت: استاندار خوزستان دستور برگزاری یک همایش مشترک با موضوع عشایری و با دعوت از بزرگان قبایل در نقطه صفر مرزی این استان را صادر کرد.

عزیزالله شهبازی به عنوان یکی از اعضای هیئت تجاری اعزامی به بصره، عنوان کرد: استان بصره دارای ظرفیت‌های اقتصادی خوبی برای مبادلات تجاری است.

وی افزود: پیمانکاران بخش‌های خصوصی و نیز صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی استان باید از فرصت مثبت حاکم بر روابط سیاسی دو کشور ایران و عراق به ویژه خوزستان با استان‌های همجوار عراقی برای ارزآوری بهره ببرند.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: شهرستان آبادان در این سفر سه بسته پیشنهاد همکاری در بخش‌های کشاورزی، صید و صیادی و صنعت ارائه کرد که با استقبال خوب طرف عراقی روبه‌رو شد.

شهبازی با مثبت خواندن نتایج سفر هیئت تجاری خوزستان به استان بصره گفت: افق‌های تازه‌ای برای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با بصره گشوده شد.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه آبادان بیشترین مرز و آبراه مشترک آبی (۱۰ کیلومتر) را با بصره دارد، از موقعیت مناسبی برای همکاری با استان بصره در بخش‌های یاد شده برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه آبادان دارای ۷۴ واحد صنعتی در دو شهرک صنعتی است، افزود: در این سفر همچنین آمادگی خود را در طرح‌های صنعتی و کشاورزی بصره و همچنین پذیرش مشارکت سرمایه‌گذاران عراقی در طرح‌های داخلی و در بخش‌های اقتصادی اعم از کشاورزی و صنعتی را اعلام کردیم.

شهبازی در ارزیابی خود از این سفر گسترش روابط اقتصادی با بصره را ترسیم کرد و گفت: در این سفر همچنین تلاش برای تعمیق روابط فرهنگی و مذهبی میان دو استان بصره و خوزستان با توجه به وجود اشتراکات فرهنگی، قومی و مذهبی میان دو استان به طور مستمر مورد تاکید استاندار خوزستان بود که بر همین اساس استاندار دستور برگزاری یک همایش مشترک با موضوع عشایری و با دعوت از بزرگان قبایل در نقطه صفر مرزی خوزستان را صادر کرد.

فرماندار ویژه آبادان در پایان با اشاره به غنای فرهنگ داخلی، خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش علاوه بر تعمیق روابط فرهنگی میان استان‌های خوزستان و بصره عراق سبب پایداری امنیت در منطقه مرزی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هیئت بلندپایه تجاری خوزستان چهارشنبه هفته گذشته برابر با پنجم آذرماه جاری به ریاست عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، سفر یک روزه‌ای را به استان بصره عراق داشت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.