۱۹۰ گونه از پرندگان، در حال مهاجرت به خوزستان اند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کارشناس مسئول پایش حیات وحش سازمان حفاظت محیط خوزستان گفت: امسال قریب به ۱۹۰ گونه از پرندگان در حال مهاجرت به استان خوزستان هستند.

اردشیر امینی، از مهاجرت انواع پرندگان از مهرماه امسال به استان خبر داد و افزود: امسال شاهد ورود بسیاری از پرندگان و انواع مختلفی ازمرغابیان از جمله اردک سرسبز،اردک ارده ای و انواع خوتکا، خوتکا ابروسفید، گیلار،فیلوشو و انواع آبچلیک ها که شامل آپچلیک پاسرخ، آپچلیک پا سبز،سلیمیان و پاشولک ها می باشند را درهورالعظیم، شادگان و بام دژ شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: از انواع پرندگانی که وارد استان شده و در خطر انقراض قرار دارند می توان به بالابان که یکی از بزرگ ترین انواع شاهین می باشد و گونه های مختلف سونگور ها اشاره کرد.

کارشناس مسئول پایش حیات وحش تصریح کرد: امسال حدود ۱۹۰ پرنده وارد استان شده که حدود ۱۳ گونه ی آن را آبزیان مهاجر از جمله اردک سر سفید و پلیکان پاخاکستری که از بزرگترین نوع پلیکان وحتی پرندگان است تشکیل می دهد و بقیه آنان ازدیگر گونه های مختلف کنار آبزی وخشک زی می باشند.

وی در رابطه با مشخص نبودن مکان زیست پرندگان مهاجر گفت: در دنیا اقدامات مدیریتی خاصی توسط IUCN که از وابستگان سازمان ملل می باشد انجام می شود. زیستگاه ها در ابتدا توسط این سازمان شناسایی شده وسپس با توجه به شرایط فیزیولوژی،اکولوژی و بیولوژی اقدام به رفع نیاز پرندگان می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.