نمایشگاه صنایع‌ دستی خوزستان در بصره راه اندازی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری خوزستان از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی خوزستان در دانشگاه بصره خبر داد.
افشین حیدری گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی خوزستان متشکل از مصنوعات صنعتگران خوزستانی در دانشگاه بصره راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقدمات برپایی این نمایشگاه از سال گذشته فراهم‌ شده، ادامه داد: در تلاش هستیم تا تولیدات صنعتگران خوزستانی را به کشور عراق معرفی کنیم و در این زمینه از همه توان خود بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های مواصلاتی در این زمینه بسیار تأثیر داشته، افزود: این نمایشگاه با استفاده از خط دریایی خرمشهر ـ بصره برپا خواهد شد که ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری به شمار می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: صنایع‌دستی ایران در کشور عراق بسیار طرفدار دارد و هنوز برای مصنوعات ایرانی در این کشور بازاریابی انجام‌ نشده است که در صورت اقدام در این زمینه قطعاً موفق خواهیم شد بازاری مطمئن برای محصولات خوزستان پیدا کنیم.

حیدری عنوان کرد: صنایع‌دستی می‌تواند در ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار مؤثر باشد و بر این اساس می‌توان فرصت‌های شغلی کم‌هزینه‌ای را در دستور کار قرار دهیم و به این دلیل باید در راستای ترویج و گرایش به این صنایع تلاش کنیم.

وی در پایان گفت: راه‌اندازی یک شغل در بخش صنایع‌دستی نیاز به سرمایه زیادی ندارد ولی تولیدات در این زمینه با قیمت‌های بسیار مناسبی به فروش می‌رسد که در این بخش می‌توان ادعا کرد که ارزش ‌افزوده تولیدات در این بخش با سایر بخش‌های تولیدی قابل ‌مقایسه نیست و بر این اساس گرایش به این مشاغل بیش ‌از پیش است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.