تفاهم نامه همکاری بین استانداران «خوزستان» و «بصره» امضا شد

عصر جنوب: تفاهم نامه همکاری در زمینه های اقتصادی و تجارت، کشاورزی، صنعت و بهداشت و درمان توسط استانداران خوزستان و بصره عراق، امضا و مبادله شد.

به گزارش عصر جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، این تفاهم نامه در ۱۵ بند، روز گذشته (۵ آذر ماه) توسط عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان و ماجد مهدی النصراوی، استاندار بصره امضا شد.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در آیین امضای این تفاهم نامه که در استانداری بصره عراق برگزار شد؛ بر تحکیم روابط بین مردم دو استان خوزستان و بصره عراق با توجه به وجود اشتراکات فرهنگی و مذهبی و نیز نسبت فامیلی بین آنها تاکید کرد و گفت: در کنار تمام مبادلات اقتصادی و مراودات سیاسی که صورت می گیرد، ما به دنبال ایجاد پیوند گسترده و عمیقتر بین مردم دو استان هستیم.

وی افزود: ملت ایران خصوصا خوزستان نشان داده که در تمام بحرانها، پشتیبان خوبی برای مردم بصره بوده است. مردم دو استان به یکدیگر توجه ویژه دارند و بر عهده ما مسئولان دولتی است که این روابط را مستحکم کرده و عمق بیشتری دهیم.

مقتدایی ابراز امیدواری کرد که توافقهای به عمل آمده، مایه خیر و برکت برای هر دو ملت باشد.

استاندار خوزستان همچنین از استاندار بصره و رییس مجلس محلی این استان عراق دعوت به عمل آورد تا از خوزستان دیدن کنند.

به گزارش ایسنا؛ تاسیس دفاتر همکاری اقتصادی و تجاری در بصره و خوزستان و تجهیز آنها توسط استانهای میزبان، توسعه خطوط انتقال برق خوزستان به بصره، توسعه روابط تجاری و کشاورزی و همچنین ارایه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی مراکز درمانی استان خوزستان به اتباع عراقی از اهم مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.