مشکل مسکن مهر خوزستان چیست؟

عصر جنوب: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: مشکل مسکن مهر خوزستان تامین به موقع آورده متقاضیان است.
نصراله دهقانی اظهار داشت: شهرهای اندیمشک، دزفول، بهبهان، ماهشهر و تا حدودی شوش، از جمله شهرستان‌هایی هستند که پروژه مسکن مهر در آنها به موقع و با موفقیت به انجام رسیده است، این شهر‌ها در بخش آورده متقاضیان مشکلی نداشتند، لذا در موقع مقرر، پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: اما در شهرستان‌هایی که آورده متقاضیان به موقع پرداخت نشده طرح مسکن مهر موفق به پیشرفت مطلوب نشده است.
وی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر مسجدسلیمان نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تصریح کرد: تمام زیرساخت‌های این شهرستان آماده است، ولی مشکل تکمیل نشدن پروژه مسکن مهر در این شهرستان آورده متقاضیان است.
دهقانی با تأکید بر اینکه پروژه مسکن مهر، دو منبع تسهیلات بانکی و آورده مردم دارد، اظهار کرد: در بخش تسهیلات بانکی در استان، هیچ مشکلی وجود ندارد و تا ۲۵ میلیون تومان تسهیلاتشان با وام قرض‌الحسنه ۴ درصد تأمین شده است که در بانک‌ها موجود است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با تأکید بر متفاوت بودن پروژه‌های مسکن مهر در شهر‌های استان گفت: . در بخش آورده مردم، هر شهرستانی که مردم آورده‌شان را به موقع در کنار تسهیلات آورده‌اند، موفق بوده و پیشرفت فیزیکی بالایی داشته است.
وی خاطر نشان کرد: یک بخش این پروژه، تسهیلات بانکی و یک بخش آن، آورده متقاضیان است. بخشی که دولت در پروژه مسکن مهر نقش دارد، در زیر ساخت‌هایش است، مثل شبکه آب، شبکه برق، شبکه گاز، ساخت و احداث مدرسه و مسجد، آماده سازی و خیابان سازی است.
به گفته او، از سال ۸۸ تاکنون، ۴۹هزار و ۵۱۵ واحد مسکن مهر خوزستان بهره برداری شده که از این تعداد ۳۳هزار و ۵۹۷ واحد در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵هزار نفر ساخته شده‌اند.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خاطر نشان کرد: ۱۱هزار و ۹۲۱واحد هم، واحدهای بهره برداری شده در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵هزار نفر و سه هزار و ۹۹۷واحد دیگر مربوط به واحدهای ساخته شده در بافت فرسوده شهر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.