برنجکاری در خوزستان صرفه اقتصادی ندارد

عصر جنوب: ناصر سواری با اشاره به اینکه کشاورزان برای تولید محصول برنج، سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کنند، اظهار کرد: با وجود اینکه خوزستان یکی از قطب‌های تولید برنج در کشور است اما تاکنون حمایتی از برنجکاران استان نشده و عملا کشت برنج در خوزستان با توجه به تورم موجود و افزایش هزینه‌های تولید، صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: یکی از مهمترین حمایت‌هایی که انتظار داریم از برنجکار خوزستانی شود این است که در زمان برداشت این محصول، هیچ‌گونه وارداتی صورت نگیرد تا محصول برنج ما که از کیفیت بالایی برخوردار است در زمان مناسب و با قیمت منطقی به فروش برسد.

این برنجکار نمونه خوزستانی با بیان اینکه محصول برنجکاران شمال کشور بعضا تا ۵ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌شود، تصریح کرد: نرخ خرید شلتوک در خوزستان حدود ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است که منطقی نیست و انتظار داریم محصولمان را حداقل کیلویی ۳ هزار تومان بخرند تا برای برنجکاران خوزستان صرفه اقتصادی داشته باشد.

سواری در پایان با اشاره به مشکلات شالیکوبی‌های استان گفت: بسیاری از شالیکوبی‌ها با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند که در این زمینه باید به آنها تسهیلات بانکی داده شود تا بتوانند محصول شلتوک برنجکاران را نقدی خریداری کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.