موج بارندگی در شمال خوزستان

عصر جنوب: بارش باران پاییزی که از دوشنبه شب در منطقه شمال استان خوزستان آغاز شده همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

بارندگی شدید که از حوالی ساعت ۱۹ شب گذشته در دزفول آغاز و تا ساعت هشت صبح امروز ادامه داشت موجب طغیان فاضلاب های روباز در مناطقی از این شهر شد.

این بارندگی همچنین موجب آب گرفتگی خیابانها و معابر شهری دزفول شده و زیر گذر میدان امام حسین (ع) این شهر بر روی خودروها بسته شد.

با آغاز بارندگی در شمال خوزستان دمای هوا در این منطقه نیز به طور محسوسی کاهش یافت.

بارندگی پاییزی در شمال خوزستان ، اراضی کشاورزی این منطقه را برای کشت گندم آماده کرد.

کشاورزان دیمکار شمال خوزستان از مدتی پیش چشم انتظار بارش باران می باشند.

کشت محصولات دیم در منطقه شمال خوزستان در مناطق کوهستانی بخش سردشت دزفول و بخش الوار گرمسیری اندیمشک با قطع بارندگی آغاز می شود.

شکراله قارم بخشدار شهیون دزفول نیز میزان بارندگی در این منطقه را قابل توجه عنوان کرد و اظهار کر: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بارندگی قابل توجهی در بخش شهیون به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: این بارندگی خوشحالی کشاورزان و دامداران به ویژه عشایر کوچرو را به دنبال داشته است.

رییس اداره هواشناسی شوش نیز میزان بارندگی ثبت شده در این منطقه از شب گذشته تا لحظه مخابره خبر را ۲۳ میلی متر عنوان کرد و گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون نیز ۵۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان شوش ثبت شده است.

علی سعدی ادامه داد: بارندگی به صورت متناوب تا فردا در شمال خوزستان ادامه دارد.

علیرضا ملک زاده  مدیر جهاد کشاورزی شوش نیز بارندگی اخیر را در تامین آب مزارع کشاورزی منطقه و نیز آماده سازی اراضی برای کشت گندم موثر دانست و گفت:این بارندگی خسارتی به مزارع وارد نکرده است.

منطقه شمال استان خوزستان قطب تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم ، ذرت دانه ای ، دانه روغنی ، مرکبات ، انواع گل زینتی و سبزی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.