مهمترین دغدغه‌های دادگستری خوزستان “قاچاق مواد مخدر و سلاح” است

عصر جنوب: رئیس‌کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه خوزستان در مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر و سلاح قرار دارد، گفت: قاچاق مواد مخدر و سلاح از مهم‌ترین دغدغه‌ها در این استان است.
فرهاد افشارنیا ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان خوزستان، اظهار کرد: در مدیریت جدید دادگستری خوزستان راه مدیرت پیشین را ادامه می‌دهیم و کارهای شروع شده و نیمه تمام را به اتمام می‌رسانیم.

وی افزود: در بحث اطاله دادرسی‌ها نیز سعی می‌کنیم با همکاری همه واحدهای قضایی چاره‌ای بیندیشیم؛ اگر چه ورودی پروند‌ه‌ها بسیار زیاد است و پرونده‌هایی که در سازمان‌های دیگر تولید می‌شود سر بار آن به مراجع قضایی باز می‌گردد اما تلاش می‌شود به قدر مقدور با همکاری دوستان و دستگاه‌ها درصدد تنظیم برنامه برای این پرونده‌ها باشیم.

افشارنیا با بیان اینکه استان خوزستان در مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر و سلاح قرار دارد، گفت: قاچاق مواد مخدر، سلاح و مهمات از مهم‌ترین دغدغه‌ها در این استان است که بعضا همکاران در دستگاه قضایی را مورد آزار قرار می‌دهند.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: بحث دیگر سرقت‌های خرد است که جرم نخست در همه شهرستان‌های استان است؛ در استان خوزستان با توجه به اینکه ۴۵۰ هزار نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و از مشاغل دائم و فرهنگ بالایی برخوردار نیستند، اقدام به این سرقت‌های خرد می‌کنند.

وی ادامه داد: باید بودجه کافی برای این محلات اختصاص داده شود و به کارهای پایدار مشغول کرد.

افشارنیا افزود: تکریم ارباب رجوع از دیگر بحث‌های مورد اعتراض مردم است که چه در بخش اداری و چه قضایی از این موضوع گله‌مند هستند و به نوعی نیز به حجم کاری و فشار کار بر می‌گردد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.