«خوزستان» استانی ثروتمند و بالقوه است

عصر جنوب: معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوزستان یک استان ثروتمند بالقوه و بالفعل است که نیاز به گام های بزرگ برای بالفعل شدن دارد.

سید علی اکبر طاهایی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان که در ادار کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در ظول هشت سال دفاع مقدس خوزستان آسیب های بسیاری دید و با وجود برنامه های توسعه ای زیادی که صورت گرفت اما این استان همچنان کمبودها و مشکلاتی دارد و هنوز نتوانسته است جایگاه واقعی خود را احراز کند.
وی با بیان اینکه دغدغه دولت و نمایندگان مجلس معطوف به خوزستان است زیرا خوزستان یک استان ثروتمند بالقوه و بالفعل است تصریح کرد: هدف از سفر بنده به خوزستان تقویت همدلی و بررسی چگونگی هم افزایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستگاه های تابعه در استان و با وزارت کار است تا اهداف از پیش تعیین شده در استان با همکاری هر چه بیشتر در خوزستان اجرایی شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرای طرح تحول سلامت در خوزستان اشاره کرد و گفت: در چند ماهه امسال برای ۳۵۰ هزار نفر در استان خوزستان دفترچه بیمه سلامت صادر شده است و این طرح برای حمایت از بیماران و کاهش هزینه های درمان است.
وی با بیان اینکه طرح بیمه سلامت از کارهای ارزشمنددولت یازدهم بوده است اظهار کرد: در حال حاضر شش میلیون نفر که تحت پوشش این بیمه هستند در شرایطی به مراکز درمانی مراجعه می کنند که هزینه های درمانی برای آن ها کاهش یافته است و و تنها ۱۰ درصد هزینه های درمان از جیب مردم می رود.

طاهایی با بیان اینکه اعتبارات مناسبی برای اشتغال خانگی افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) خوزستان اختصاص گرفته است عنوان کرد: با این اعتبارات برای افراد تحت پوشش منبع درآمد و اشتغالی ایجاد شود همچنین به معتادان بهبود یافته در استان نگاه ویژه ای شده است و اعتباری برای اشتغال این گروه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه خوزستان بعد از تهران بیشترین میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی برای خدمات رسانی در بحث درمانی را دارد تاکید کرد: تامین اجتماعی در استان باید نهایت تلاش خود را برای خدمات رسانی درمانی به بیمه شدگان خود به ویژه در مناطق محروم را داشته باشد.

طاهایی با اشاره به اینکه بعضی از مناطق شهرستان آبادان با کمبود درمانگاه های تامین اجتماعی روبرو هستند افزود: این مشکل در وزارت تعاون، کار و رفا اجتماعی مطرح می شود و به مشکل درمانی شهرستان آبادان رسیدگی می شود.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مشکلات نی برهایی شرکت کشت و صنعت کارون اشاره کرد و گفت: با پیگیری های نمایندگان مجلس مشکلات آن ها بعد از ۱۲ در دستور کار قرار گرفت و یک اقدام ارزشمند در جهت حل مشکلات آن ها انجام شد.
وی در این خصوص اضافه کرد: نی برهای کشت و صنعت کارون در شرایط بسیار مشقت باری قرار داشتند که از نظرها دور مانده بود اما در حال حاضر به آن ها رسیدگی شد.
طاهایی با بیان اینکه اوضاع ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور خوب نیست گفت: متوسط سالیانه اضافه کار پرداختی ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت است در حالی که در استان خوزستان وضعیت بهتر و از متوسط ۵۰ ساعت بالاتر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.