خوزستان آماده مسابقات “کشتی‌ فرنگی جام باشگاه های جهان” می شود

عصر جنوب: رئیس هیئت کشتی خوزستان از تشکیل ستاد اجرایی مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان در این استان خبر داد.
سیدحسن مرعشی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات کشتی فرنگی لیگ باشگاه‌های جهان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: این اقدام در راستای انجام هماهنگی‌های بین‌بخشی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مسابقات انجام شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات در آستانه حذف از المپیک بود، افزود: یکی از پیشنهادات فدراسیون کشتی ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقات لیگ باشگاه‌های جهان در ایران بود که این پیشنهاد مورد موافقت نیز قرار گرفت.

رئیس هیئت کشتی خوزستان تصریح کرد: بر این اساس و برای نخستین‌بار در جهان میزبانی مسابقات کشتی فرنگی و آزاد لیگ باشگاه‌های جهان به ایران داده شد.

مرعشی افزود: پس از برگزاری مسابقات کشتی باشگاه‌های کشور در دو رشته فرنگی و آزاد و کسب عنوان قهرمانی خوزستان در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور در رشته فرنگی فدراسیون کشتی، میزبانی مسابقات کشتی فرنگی لیگ باشگاه‌های جهان را به خوزستان و میزبانی مسابقات کشتی آزاد را به استان مازندران محول کردند.

وی با اشاره به پتانسیل و توانمندی آبادان در برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در سطح استان، میزبانی نخستین دوره مسابقات کشتی فرنگی لیگ باشگاه‌های جهان به آبادان داده شد.

رئیس هیئت کشتی خوزستان ابراز امیدواری کرد تا با توجه به وجود نیروهای توانمند و متعهد در شهرستان آبادان، این مهم به شایستگی به انجام برسد.

مرعشی گفت: استان خوزستان با دو تیم در این دوره از مسابقات شرکت می‌کند که به پیشنهاد آبادان یک تیم از این شهرستان و به نام آن خواهد بود.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که «سعید عبدولی» و «مجتبی کریم‌فر» و چند نفر دیگر از مدال‌آوران آسیایی را برای استان خوزستان و به‌ منظور شرکت در مسابقات جذب کنیم.

به گفته مرعشی، تیم‌های خوزستانی با نام منطقه آزاد اروند و یا پتروشیمی آبادان در مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس هیئت کشتی خوزستان در پایان با اشاره به انتخاب سرمربی تیم‌های خوزستانی حاضر در مسابقات عنوان کرد: هر مربی که بیشترین قهرمان را در تیم منتخب خوزستان دارد به احتمال زیاد به عنوان سرمربی تیم نیز انتخاب می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.