توزیع بنزین یورو ۴ در جایگاه های سوخت اهواز

عصر جنوب: بنزین یورو ۴ از اواخر آذرماه امسال در جایگاه های شرکتی و خصوصی کلان شهر اهواز عرضه می شود.

به گزارش عصر جنوب؛ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که ۵۶۶ میلیون و ۶٩٩ هزار لیتر بنزین در هفت ماه امسال در مناطق مرکزی، شمال، شرق و غرب استان خوزستان به مصرف رسید که در قیاس با دوره مشابه پارسال  ٣,۵ در صد رشد داشته است، گفت: میزان مصرف بنزین در دوره مشابه سال قبل ۵۴٧ میلیون و ۴۴٢ هزار لیتر بود.

عبدالصاحب شمخانی با بیان این که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در استان خوزستان دارای دو منطقه اهواز و آبادان است، اظهار داشت: منطقه اهواز با داشتن ١٠ ناحیه، مسئولیت تامین و توزیع فرآورده های نفتی در مناطق مرکزی، شمال، شرق و غرب استان را عهده دار است.

وی افزایش مصرف بنزین در حوزه منطقه اهواز را با توجه به افزایش سالانه تعداد خودروها، طبیعی ارزیابی کرد و افزود: این منطقه از نظر توزیع و مصرف بنزین در رده ششم کشوری قرار دارد.

شمخانی تعداد جایگاه ها در حوزه عملیاتی این شرکت را ١٠٢ باب،  دو منظوره (بنزین و گاز طبیعی فشزده) ۴٢ باب و تک منظوره (٩ بنزین) ٣٢ باب عنوان کرد و افزود: هم اکنون ٢٣ جایگاه جدید عرصه بنزین، نفت گاز و گاز طبیعی فشرده (CNG) در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: از مجموع جایگاه های سوخت در این منطقه، ۶ باب شرکتی است و با پیگیریهای انجام شده و اختصاص ٣٠ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، مجوز ساخت یک باب جایگاه در موقعیت خرمکوشک در کلان شهر اهواز اخذ شده که بزودی کارهای اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز عنوان کرد: در این محل پیش از این یک جایگاه سوخت وجود داشت که در طرح تعریض خیابان قرار گرفت و تعطیل و جمع آوری شد و جایگاه جدید که در ردیف جایگاه های بزرگ سوخت استان قرار دارد، جایگزین آن می شود.

وی درباره ذخیره سازی فرآورده در منطقه اهواز خاطر نشان کرد؛ این شرکت در نظامیه یک انبار با ظرفیت ۶٨٠ میلیون لیتر و در اندیمشک انبار دیگری با ظرفیت ١۵٠ میلیون لیتر دارد و تامین فرآورده از طریق پالایشگاه نفت آبادان صورت می گیرد.

شمخانی در زمینه زمان توزیع بنزین یورو  ۴ که از آن به عنوان بنزین پاک یاد می شود، اظهار داشت: در این زمینه پیگیریهای لازم انجام شده و از اواخر آذرماه امسال این فرآورده در جایگاه های شرکتی و خصوصی کلان شهر اهواز عرضه خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.