مرزهای خوزستان ساماندهی می شوند

عصر جنوب: استاندار خوزستان خواستار متحول شدن و ساماندهی پایانه های مرزی موجود در استان خوزستان شدو گفت : مرزهای استان نیازمند ساماندهی هستند.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه‌ای با حضور هیات بازرسی اعزامی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به خوزستان، اظهار داشت: خوزستان، استانی نیست که بتوان لفظ “قاچاق” را در مورد آن اطلاق کرد بلکه استانی است که اساس اقتصاد ملی را تشکیل می‌دهد و صیانت از اقتصاد ملی، عزم جمعیتی ملی را می‌طلبد.

وی ساماندهی پایانه‌های مرزی را یک اولویت مهم عنوان کرد و گفت: در همین راستا اعتباری معادل ۱۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای سامان‌دهی جاده منتهی به پایانه مرزی چذابه اختصاص داده شده است. تامین معیشت مردم مرزنشین، سرمایه‌گذاری در راستای کاهش نرخ قاچاق است و همین اتفاق با تعاملی همه جانبه باید در شلمچه و بندرشادگان نیز رخ دهد.

استاندار خوزستان با تشریح نیازهای استان در این حیطه تصریح کرد: نیازمند داشتن تعریفی متناسب با شاخصه‌های هر استان در زمینه صادرات و واردات هستیم به طور مثال چنانچه به بندر شادگان مجوز ویژه‌ای مبنی بر تعلق گرفتن بخشودگی‌های خاص در ازای صادرات از مرز شلمچه اعطا شود، فعل قاچاق که همان مطلوبیت بین اختلاف ارزش افزوده است، از بین خواهد رفت.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل بین دستگاه‌ها در مبارزه با قاچاق، عنوان کرد: با تعامل و هم‌افزایی بین ارگان‌های مختلف می‌توان به معضلاتی مانند قاچاق که دغدغه تمام مسئولان کشور است، به طور تخصصی‌تر پرداخت. قاچاق به طور مستقیم معیشت مردم را هدف قرار می‌دهد در حالی که با کاهش نرخ آن می‌توانیم تولید و اقتصاد ملی که خروجی آن اشتغال است را تقویت نماییم.

مقتدایی خواستار توجه ویژه به مناطق مرزی خوزستان شد و افزود: مرزنشینان، غیرتمندترین مردم ما هستند و این طیف از جامعه، سربازان بی‌سلاح ما محسوب می‌شوند؛ بنابراین با ساماندهی مرزها و داشتن همتی ویژه برای متحول نمودن اقتصاد مرزنشینان، گامی بلند در راستای به حداقل رساندن نرخ قاچاق برداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ بر اساس گزارش ارائه شده از سوی  هیات بازرسان اعزامی از ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز کشور، در استان خوزستان در قیاس با استان‌های دیگر مرزی در مقوله قاچاق کالا و ارز مورد خاصی مشاهده نشده است. این هیات خواستار افزایش نظارت و تعامل ارگان‌ها با یکدیگر در راستای حفظ این وضعیت مطلوب و پیشگیری و مقابله با این موضوع از روش شناسایی مبدا، مسیر و مقصد قاچاق، افزایش سطح آگاهی و آموزش پرسنل در ارگان‌های ذی‌ربط، انجام اقدامات فرهنگی و رفع معضل کمبود نیروی انسانی در حوزه های مختلف شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.