جهانگیری: اینگونه رفتارها پذیرفتنی نیست / حسینی: کمیته ای برای بررسی تحقق قول های رئیس جمهور به خوزستان بیاید

عصر جنوب: چندی پیش پس از رها شدن آب در زاینده رود سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور مطالبات خوزستانی ها را به رئیس جمهور گوشزد کرد

در این نامه آمده است “ظاهراً مقرر است در دولت شما تدبیر زمینه ساز امید باشد! اصولاً از تدابیر خود در خوزستان بگویید؟ آیا طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که وعده دادید محقق شد؟ ”

سید شریف حسینی در پایان نامه به رئیس جمهور را اینگونه تمام می کند”مردم خوزستان مگر چه می خواهند؟ هوای سالمّ ،آب شرب سالم ، اشتغال ، رفع تبعیض و ….آقای رئیس جمهور، معاون اول، وزیر نیرو و شش وزیر اصفهانی دولت، شب بخیر!”

و حالا جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که گویا از این نامه بدجور رنجیده است دیروز سه شنبه در مراسم رونمایی و بازدید از دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی و در جمع مدیران و پژوهشگران این نهاد با اشاره به این نامه می گوید”رسالت برخی نگران کردن مردم است”
وی در این زمینه اظهار داشت: رییس جمهوری در سفر به خوزستان اعلام کرده بود که در ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان شبکه های آبیاری ایجاد می شود و زیر کشت می رود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه در این راستا ۱٫۵ میلیارد دلار مجوز خاص از محل صندوق توسعه ملی برای اختصاص به این موضوع گرفته شده است، اظهار داشت: طرح ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان مربوط به سفر سال ۷۵ رهبر معظم انقلاب است.

جهانگیری گفت: در طول ۵ سال تا سال ۹۲ تنها حدود ۷۵ هزار هکتار اصلاح و به مردم واگذار شده است اما طی ۹ ماه اخیر حدود ۶۰۰ میلیون دلار این مبلغ در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و ۲۴۰ هزار هکتار اراضی آن قرارداد بسته شده است.

وی تصریح کرد: تمام ماشین آلات کشاورزی در دشت های خوزستان بسیج شده و در حال کار کردن است. اکنون هر ماه حدود ۹ هزار هکتار اراضی شبکه آبیاری ایجاد، زهکشی و تحویل مردم می شود.

جهانگیری افزود: متاسفانه در همین روزها به عنوان نامه سرگشاده به رییس جمهور نوشته اند که شما قولی دادید که حتی یک گام نیز برداشته نشده است که این موضوع تبدیل به سوژه خبری برخی از رسانه ها شده است. یک دروغ اینگونه جعل و به مردم گفته می شود که کاری نشده است.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: من مانده ام یک عده چه رسالتی برای خودشان قایلند که سعی می کنند با جعل یکسری اخبار مردم را نسبت به کارهایی که انجام می شود نگران کنند.

وی گفت: اگر کاری انجام نشود و به مسوولان هشدار دهند که فعال شوند پذیرفتنی است اما اینگونه رفتارها پذیرفتنی نیست.

 

نماینده مردم اهواز که به دروغ گویی و جعل اخبار از طرف معاون اول رئیس جمهور متهم شده است  در گفت و گو با خبرنگار رهیاب اظهار در  پاسخ به واکنش معاون اول رئیس جمهور به نامه سرگشاده او به رئیس جمهور گفت: اقای جهانگیری اگر نامه ای می خواند درست بخواند دغدغه مردم دروغگویی نیست تعریف دروغ گویی روشن است و معلوم است چه کسی دروغ می گوید.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهوردر مورد هر موضوعی که دوست دارند می توانند اظهار نظرکنند من نامه ای کاملا شفاف نوشته ام چه کسی گفته این طرح اصلا انجام نشده است؟

سید شریف حسینی اظهار داشت: همه مردم خوزستان این طرح را به اسم طرح ۸۸۰ هزار هکتاری می شناسند دولت آن را به ۵۵۰ هزار هکتار تقلیل داد اما دیروز من با وزیر جهاد صحبت می کردم او میگفت من با دعوا و التماس توانستم ۳۰۰ هزار هکتار مجوز آب بگیرم.

وی عنوان کرد: با این اوصاف یعنی ۵۰۰ هزار هکتار از این طرح پرید ۵۰ هزار هکتار هم متعلق به ایلام است یعنی طرح ۸۸۰ هزار هکتاری در خوزستان به ۲۵۰ هزار هکتار تبدیل شد این کار بی معنی است دولت نیاید یک چیز بگوید ولی یک کار دیگری انجام دهد.

نماینده مردم اهواز  تاکید  کرد:ما بر اساس مستندات صحبت می کنیم درست است که در حال انجام کار هستند ولی زمانی این طرح نتیجه می دهد که حداقل همان ۵۵۰ هزار هکتار مصوب دولت، عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: چگونه است که وزارت نیرو به جهاد کشاورزی می گوید آب ندارم و فقط مجوز ۳۰۰ هزارهکتار می دهد اما می خواهد آب را به جاهای دیگر منتقل کند؟

نماینده اهواز گفت:اگر آب برای طرح مقام معظم رهبری که یکی از مهمترین طرح های کشور است می گویند آب نیست  خب برای جاهای دیگر هم نباید آب باشد.

وی افزود:از یک طرف به ما که آب به صورت خدادادی در زمین هایمان جاری است مجوز استفاده از آب نمی دهند از طرفی نشست های انتقال آب برگزار می کنند و تفاهم نامه امضا می کنند این ها تناقض نیست؟

سید شریف حسینی خاطر نشان کرد: دولت هرکاری دوست دارد نمی تواند انجام دهد حواس نمایندگان به کارهای دولت هست مستندات ما در خصوص اظهاراتمان موجود است.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: مگر رئیس جمهور قول نداد که آب شرب سالم یک هفته ای به اهواز می رسد اما آنها آب کرخه را برای چند منطقه مثل کیانپارس،زیتون و ملی راه وصل کرده اند درحالیکه مشکل آب در این مناطق نیست مشکل آب ما در کوت عبدالله، حصیرآباد ،منبع آباد و حاشیه های اهواز است.

وی افزود: وقتی می گوید آب به اهواز می رسد یعنی اینکه کل مردم اهواز از آب شرب منتفع شوند اما این حل نشده است ما می گوییم یک کمیته از طرف رئیس جمهور بیاید و قول های که در سفر به خوزستان دادند بررسی کنند که آیا محقق شده اند یا خیر؟

نماینده اهواز خاطرنشان کرد: در بحث آلودگی هوا ما می گوییم وقتی مسئولان برای عیادت از چهار نفر راهی اصفهان می شوند که کار پسندیده ایی هم انجام دادند  باید برای ۲۱ هزار خوزستانی که در باران های اسیدی، تنگی نفس گرفتند هم به استان می آمدند تا ببیند لااقل مشکل کجاست؟

وی افزود: ما می خواهیم دولت بین این استان و آن استان تفاوتی نگذارد متاسفانه دولت ها به بعضی از استان ها نگاه نور چشمی دارند  این تبعیض ها باید از بین برود.

سید شریف حسینی  در پایان عنوان کرد: در بحث اشتغال هم که نیاز نیست توضیح بدهم امروز در خانه ای دو سه بیکار وجود دارد بیکاری برای مردم ملموس است و نیازی نیست دیگر برای دولت توضیح داده شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.