توزیع قرص ویتامین D در مدارس دخترانه جنوب خوزستان

عصر جنوب: معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از طرح مکمل یاری، با ویتامین D در تمام مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوره اول و دوم شهرستان‌های تابعه این دانشکده خبر داد.
شهرام ترحمی اظهار داشت: از اواسط آبان‌ماه جاری طرح مکمل یاری، با ویتامین D در تمام مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوره اول و دوم توسط واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تابعه این دانشکده اجرا می‌شود.

وی افزود: در این برنامه بر اساس دستورالعمل کشوری، ماهانه یک عدد قرص ویتامین D به دانش‌آموزان به مدت هشت ماه داده می‌شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با ارائه جزئیات بیشتر این طرح گفت: طرح مذکور پس از مطالعه پژوهشی در وضعیت ریزمغذی‌های ایران (پورا ۲) در سال ۱۳۹۱ و پس از آنکه مشخص شد که ۷۶ درصد دختران دانش‌آموز کشور مبتلا به کمبود ویتامین D هستند اجرا می‌شود.

ترحمی تصریح کرد: ویتامین D علاوه بر نقش موثر در متابولیسم کلسیم و فسفر، در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله دیابت نوع ۲، انواع سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، کولون و ریه و همچنین پیشگیری از بیماری MS نقش مهمی دارد.

وی در پایان افزود: مهم‌ترین منبع دریافت ویتامین D نور خورشید است اما بسیاری از افراد در روزهای آفتابی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان عنوان کرد: منابع غذایی حاوی ویتامین D مانند شیر و لبنیات، جگر، ماهی سالمون و نیز تخم‌مرغ تامین‌کننده مقدار مورد نیاز ویتامین D بدن نیستند ضمن اینکه سفره غذایی ما اغلب از نظر این مواد غذایی فقیر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.