برخی انتصابات در مدیریت‌ شهرها دارای ابهاماتی است

عصر جنوب: استاندار خوزستان با بیان اینکه برخی انتصابات در مدیریت‌ شهرها دارای ابهاماتی است، گفت: در انتخاب مدیریت شهرها نباید تبصره وجود داشته باشد و فیلترها به گونه‌ای سخت باشد که شرایط انحراف فراهم نشود.
عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش دو روزه مدیران امور شهری و استانداری‌های کشور، اظهار داشت: کسی که مسئولیت دارد خدماتی را ارائه دهد، باید در هر نقطه‌ای که انسانی هست و نیازمند خدمت است، خدمات آن را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه اداره یک مجموعه مرده کار سهلی است اما اداره امور زندگی با توجه به تنوع خواسته‌ها و در شرایط مختلف سخت است افزود: در شرایط عادی تنوع‌طلبی و در شرایط بحرانی نیز انتظار خروج از بحران وجود دارد.

مقتدایی با بیان اینکه در شرایط عادی اداره امور شهر با انتظار مستمر که تحول و ارتقا است، صورت می‌گیرد، گفت: پاسخ دادن به یک مجموعه زنده کار سختی است و کسانی باید در این مسئولیت‌ها مستقر شوند که توانایی آن را داشته باشند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برخی اوقات انتصاباتی در مدیریت‌ها انجام می‌شود که دارای ابهاماتی است و باید آنها را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری جزو نکاتی است که تخصص آن مقدم بر تمرکز است خاطرنشان کرد: باید کسی در این سمت قرار گیرد که تبصره به آن تعلق نگیرد زیرا در صورتی که اما و اگرها برای انتصاب ایجاد شد، عدم موفقیت حاصل می‌شود.

مقتدایی افزود: در انتخاب مدیریت‌ها نباید تبصره وجود داشته باشد و فیلترها به گونه‌ای سخت باشد که شرایط انحراف فراهم نشود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در کلانشهرها تعارضات را می‌توان با اعمال مدیریت از بین برد ادامه داد: شاید تطابق شرایط و تحصیلات و تجربه باعث می‌شود تصاویر ناشفافی در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اصل قضیه شورا این است که کار به دست مردم گذاشته شود، یادآور شد: شهرداری‌ها باید متمرکز شوند تا یک نفر حرف بزند و آن شهردار باشد.

به گفته استاندار خوزستان، شهردار باید به همه موضوعات اشراف داشته باشد و شورا نیز به تخصص مجموعه شهرداری مشرف باشد.

مقتدایی در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان در کمتر از ۸۰۰ نقطه مستقرند و ۳۰ درصد جمعیت در بیش از ۴ هزار نقطه استان متمرکز هستند، گفت: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد که با آموزش دوجانبه به همه این شهرها رسیدگی شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.