نگاهی به تیم های خوزستانی حاضر در لیگ برتر بسکتبال

عصر جنوب: رقابت‌های لیگ بر‌تر بسکتبال کشور از فردا آغاز خواهد شد و خوزستان با سه تیم بیشترین سهم را در این آوردگاه از آن خود کرده است.
زنگ آغاز لیگ بر‌تر از فردا نواخته خواهد شد، لیگی که در آن سه تیم از خوزستان قدرت نمایی خواهند کرد و تلاش خود را برای نگه‌داشتن این جام در استان به کار خواهند بست.

پالایش نفت آبادان، صنایع پتروشیمی ماهشهر و پتروشیمی بندرامام که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت سه نام شناخته شده در ورزش کشور هستند که با آمادگی کامل مهیای حضور در این مسابقات خواهند بود.

در همین چارچوب فردا و از ساعت ۱۶ در آبادان، پالایش نفت برای نخستین‌بار پس از انقلاب در سطح اول بسکتبال کشور به میدان خواهد رفت و از شهرداری گرگان میزبانی می‌کند.

نفت آبادان که فصل گذشته با قاطعیت موفق شد لیگ یک را پشت سر بگذارد و شکست تمامی حریفان خود عنوان قهرمان بلا منازع این رقابت‌ها ا از آن خود کرد، فردا در حالی به میدان خواهد رفت که با یارگیری خوبی که توسط این تیم انجام شده، امیدهای فراوانی برای کسب نتایج لازم از این تیم می‌رود.

آبادانی‌ها که به خوبی تیم خود را مدیریت کرده‌اند، به تازگی نیز یک اردوی تدارکاتی را به انجام رسانده‌اند و امید می‌رود در لیگ بر‌تر نیز همچون فصل گذشته هواداران خود را خوشحال از سالن ۱۷ شهریور آبادان بدرقه کند.

با پیشرفت چشمگیر بسکتبال در آبادان که بی‌شک حاصل تدبیر هیئت این ورزش در آبادان است حالا می‌توان آبادان را یکی دیگر از قطب‌های این ورزش در کشور مطرح کرد.

باید منتظر ماند و دید که نماینده آبادان چه نتایجی را در لیگ بر‌تر بسکتبال رقم خواهد زد و در پایان نیز چه رتبه‌ای را در جدول رده‌بندی مسابقات کسب می‌کند.

هماد سامری که این تیم را با قاطعیت به لیگ بر‌تر رساند، در این فصل نیز به عنوان سرمربی این تیم بر روی نیمکت طلایی پوشان آبادانی خواهد نشست.

اما در ماهشهر، که این روز‌ها بام بسکتبال ایران است، تیم قهرمان پتروشیمی بندر امام که در نخستین هفته از این رقابت‌ها به استراحت خواهد پرداخت، خود را برای قهرمانی بی‌حرف و حدیثی آماده می‌کند که همگان انتظارش را می‌کشند تا این تیم در قهرمانی لیگ بر‌تر هت‌تریک کرده و به سومین عنوان نخست پی در پی دست یابد.

پترو که فصل گذشته با شایستگی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، در فصل جاری نیز با شاه ماهی بسکتبال ایران را به خدمت گرفت تا نگرانی ناشی از جدایی مهدی کامرانی، ارسلان کاظمی و حامد آفاق در این تیم کم‌رنگ‌تر جلوه دهد.

صمد نیکخواه بهرامی شکار پر رنگ پترو در فصل جاری بود که امید‌ها را برای کسب عنوان قهرمانی در این تیم زنده نگه داشت.

مدافع قهرمانی به تازگی از اردوی تدارکاتی خود در کشور کویت بازگشته و در جام القادسیه این کشور شرکت کرد که به عنوان چهارم این رقابت‌ها دست یافت و می‌توان این اردو را یک نقطه عطف در کسب آمادگی برای این تیم دانست.

پترو در این فصل نیز با هدایت مهران حاتمی پای به عرصه رقابت‌های لیگ بر‌تر بسکتبال خواهد گذاشت.

صنایع پتروشیمی ماهشهر نام سومین نماینده استان خوزستان در این رقابت‌هاست که فردا در تهران به مصاف حریف خود دانشگاه آزاد خواهد رفت.

این تیم که سابقه خوبی در لیگ بر‌تر بسکتبال کشور دارد، این تیم که دو عنوان ششم، یک عنوان سوم، یک عنوان هفتم و یک عنوان هشتم را در کارنامه خود مشاهده می‌کند، در مجموع ۲۷ برد را در لیگ بر‌تر کسب کرده و ۴۵ باخت را در مجموع ۷۲ دیدار خود در لیگ‌های گذشته بر‌تر در کارنامه خود مشاهده می‌کند.

تیم بسکتبال صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر در این فصل با هدایت افشار وارد رقابت‌های لیگ بر‌تر بسکتبال کشور خواهد شد.

نکته جالب در خصوص تیم‌های خوزستانی، وجود سه شهرآورد بسکتبالی در کشور است که در خوزستان اتفاق خواهد افتاد.

خوزستان پس از فوتبال و کشتی که از قطب‌های ورزشی کشور محسوب می‌شود، امسال نیز پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته در بسکتبال نیز قدرت خود را به رخ خواهد کشید.

————————-

گزارش از علی دایلی – فارس

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.