کاهش ۶ درصدی ازدواج در خوزستان

عصر جنوب: مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: ثبت ازدواج در استان در ۶ ماهه نخست سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد کاهش یافته است.

بهنام مریدی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۵ هزار و ۴۹۵ واقعه ازدواج در استان خوزستان به ثبت رسید که این رقم در مقایسه با میزان ثبت واقعه ازدواج سال گذشته کاهش یافته است. در ۶ ماهه نخست پارسال، ۲۷ هزار و ۳۲۲ واقعه ازدواج ثبت شده بود.

وی با بیان این که آمار طلاق در خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال ۳ درصد افزایش یافته است، افزود: در نیمه نخست امسال، ۴ هزار و ۱۴۳ واقعه طلاق در استان ثبت شد؛ این در حالی است که در ۶ ماهه نخست پارسال ۴ هزار و ۲۲ مورد طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان ادامه داد: با این شرایط، نُرم طلاق در خوزستان همچنان نسبت به نُرم کشوری بهتر است. در کشور به ازای هر ۵ ازدواج، یک طلاق و در خوزستان به ازای هر ۸ ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود.

مریدی تصریح کرد: نیاز است برای از بین بردن پدیده شوم طلاق، کار بیشتری انجام شود. بخشی از طلاق‌ها به دلیل اعتیاد و یا عدم اشتغال رخ می‌دهد و بخشی نیز به دلیل تعجیل در انتخاب‌ها و عدم شناخت طرفین از هم به وقوع می‌پیوندند.

وی افزود: لازم است در آموزش به جوانان، به انتخاب با شناخت بیشتر توصیه شود تا جوانان با دقت نظر کامل، همسر آینده خود را انتخاب کنند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان در پایان اظهار داشت: ضروری است شرایط ازدواج را برای جوانان به گونه‌ای فراهم کنیم تا ازدواج‌ها با سهولت بیشتری انجام شود. بیشتر ازدواج‌ها به دلیل عدم اشتغال به تاخیر می‌افتند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.