عوارض زائران اربعین حذف می شود

عصر جنوب: مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند پیگیر حذف عوارض زائران اربعین باشد.

ناصر حویزاوی در جلسه هماهنگی به‌منظور تسهیل تردد زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در استان خوزستان مجوز برای تردد زائران از دو پایانه چذابه و شلمچه صادر شد که امیدواریم در پایانه چذابه با بهسازی زیرساخت‌ها و راه‌اندازی سایت اسکان زائران برای زواری که از استان‌های دیگر به این پایانه‌ می‌آیند، امر تردد تسهیل شود.

وی تصریح کرد: در پایانه چذابه به دلیل اینکه عملیات در این پایانه به صورت طولی است و در طول جاده انجام می‌شود و زمین‌های این محدوده آغشته به مین‌ است، لذا ضروری است که علائم هشداری در این پایانه نصب شود.

حویزاوی افزود: سازمان حج و زیارت بیمه تمام زائران را پذیرفت و تنها منطقه آزاد اروند باقی ماند که پیگیر لغو اخذ عوارض از زائران باشد که مشکلات کمتری متوجه زائران باشد و تمام گره‌ها برای روان‌سازی حرکت برداشته شود.

مدیرکل حج و زیارت استان خوزستان با بیان اینکه در بحث تامین اتوبوس نیز با توجه به اینکه در پایانه چذابه شاهد ترافیک سنگین هستیم، گفت: در سال گذشته در بحث برگشت زائران با مشکلات جدی مواجه بوده‌ایم که تامین وسائل نقلیه مشکل عمده در این زمینه بود.

وی عنوان کرد: در بحث ارائه خدمات توسط خیرین و هیئت‌ها نیز نیاز به دستورالعمل وجود دارد که این خدمات به صورت ساماندهی شده ارائه شود.

حویزاوی در پایان اظهار اشت: اعزام زائران از یکم آذرماه سال جاری انجام می‌شود و در روز اربعین نیز شاهد بازگشت حداکثری زوار خواهیم بود که با حذف عوارض خروج از زوار امیدواریم شاهد توقف کمتری در گذرگاه‌ها باشیم.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.