عبور از مرز بدون ویزا امکان پذیر است؟

عصر جنوب: مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه عبور از مرز برای زیارت اربعین حسینی بدون ویزا امکان‌پذیر نیست، گفت: متقاضیان می‌توانند از ۱۷ آبان‌ماه جاری برای اخذ ویزا اقدام کنند.
ناصر حویزاوی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: همه افرادی که قصد زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند باید برای تهیه ویزا، چه ویزای گروهی و چه انفرادی اقدام کنند. اعزام به عتبات عالیات بدون اخذ ویزا شایعه‌ای بیش نیست و همه متقاضیان باید به شرکت‌ها و دفاتر زیرنظر سازمان حج و زیارت مراجعه و نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

حویزاوی ادامه داد: برخی سودجویان در زمینه اعزام زائران به عتبات عالیات و صدور ویزای جعلی سوءاستفاده‌هایی از این قضیه می‌کنند که برای ایجاد آرامش و رفاه در این حرکت گسترده حسینی، سازمان حج و زیارت و ستاد ساماندهی ملی و استانی زیارت اربعین حسینی تمام فرایند حرکت را لحاظ کرده و زیرنظر خواهد داشت.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با تاکید بر اینکه اعزام گروه‌ها و افراد با ساماندهی پیش‌بینی شده از یکم آذر ماه انجام می‌شود، اعزام زائران از دو گذرگاه شلمچه و چذابه انجام می‌شود. آژانس‌ها و دفاتر حج و زیارت استان از شنبه، ۱۷ آبان‌ماه جاری برای صدور روادید زائران پاسخگوی متقاضیان خواهد بود.

حویزاوی تصریح کرد: همچنین برای تسهیل امر زائران، سازمان حج و زیارت سامانه‌ای تدارک دیده که از هفته آینده این سامانه پذیرای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی خواهد بود.

این مدیرکل با بیان اینکه مبلغ ویزا به شرکت‌ها اعلام خواهد شد، گفت: مبلغ ویزای سازمان حج و زیارت به مراتب کمتر از مبلغی است که زائران برای صدور ویزا پرداخت خواهند کرد. این مبلغ حدود ۱۴۰ هزار تومان است اما به دلیل تغییر قیمت دلار احتمالا تغییرات اندکی داشته باشد.

وی افزود: تمام زائران از خدمات درمانی و پزشکی و هلال احمر در طول مدت حضور در عراق بهره می‌گیرند و خدمات استقبال در مرزها با هماهنگی ستاد ساماندهی مرکز استان در مرز‌های شلمچه و چذابه صورت می‌گیرد.

حویزاوی با بیان اینکه در کل استان حدود ۶۰ دفتر و شرکت خدمات زیارتی فعالیت می‌کنند، گفت: تمام افرادی که در مرز حاضر می‌شوند، باید ویزای خود را گرفته باشند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با تاکید بر اینکه افراد بدون ویزا در مرز حاضر نشوند، خاطر نشان کرد: بهتر است حرکت‌ها به صورت گروهی صورت گیرد چراکه با تشکیل گروه، زوار می‌توانند به یکدیگر کمک کنند و فرایند سفر تسهیل شود؛ این گروه‌ها به دلیل وجود ۴۰ صندلی در اتوبوس معمولا ۴۰ نفره هستند.

حویزاوی با بیان اینکه حرکت گروهی در کمتر کردن بار هزینه سفر موثر است تصریح کرد: آمار و خدمات بر اساس تعداد متقاضیان تنظیم و هر اطلاعیه‌ای به شکل پیامکی به سرگروه‌ها اطلاع داده می‌شود؛ همچنین زائران و سرگروه‌ها یک هفته پیش از اعزام از وضعیت عوارض خروج از کشور مطلع شوند.

وی در پایان اظهار داشت: کارت شناسایی خاص اربعین حسینی ویژه زوار نیز صادر می‌شود که در صورت بروز حادثه زائران ایرانی شناسایی شوند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.