ایمنی راه های خوزستان در اولویت اصلی

عصر جنوب: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تامین ایمنی راه ها اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در این استان است.

نصرالله دهقانی با اشاره به اختصاص ۱۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به این منظور در سال جاری اظهار داشت: از ۱۴ تا ۲۵ آبان به عنوان دهه ایمنی راه ها در کشور نامگذاری شده بنابراین در این دهه برنامه های متعددی در چارچوب تامین ایمنی راه ها انجام خواهد شد.

وی افزود: به این منظور طرح جامع ارتقای ایمنی راه ها در خوزستان تدوین و به مشاور ارایه و در چارچوب آن نصب علایم و تابلوهای هشداردهنده در جاده ها هم دیده شده است.

دهقانی ادامه داد: حجم ترافیک موجود در محورهای ارتباطی خوزستان متناسب با ظرفیت این محورها نیست و با توجه به کمبود اعتبارات، تامین و ارتقای ایمنی راه ها در این استان باید به عنوان یک ضرورت اساسی برای حال و آینده مد نظرقرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت بهره مندی از تجربیات بازنشسته های حوزه راه و شهرسازی در طرح های پیش رو گفت: ۷۱ نفر از نیروهای شاغل در راه و شهرسازی خوزستان به تازگی به افتخار بازنشستگی نایل شده اند که سرمایه های عظیمی برای تحقق اهداف پیش رو به شمار می آیند.

دهقانی خاطرنشان کرد: باید از تجربه ها و تخصص این افراد در راستای خدمت و بالا بردن بهره وری استفاده کرد.

دهقانی تصریح کرد: باید تجربه های نسل گذشته به نسل جدید منتقل شود که در این زمینه با بازنشسته ها در نشست های مختلف همفکری می شود.

خوزستان با برخورداری از پنج هزار و ۱۵۰ کیلومتر جاده ارتباطی و ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه ها رتبه پنجم کشور را داراست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.