هواپیمای فوکر ۵۰ به ناوگان هواپیمایی نفت پیوست

عصر جنوب: یک فروند هواپیمای مسافری فوکر ۵۰پس از نوسازی و تعمیرات اساسی روز دوشنبه به ناوگان عملیاتی شرکت هواپیمایی نفت ایران در اهواز پیوست.
رییس هیات مدیره شرکت هواپیمایی نفت ایران در حاشیه مراسم پیوستن این هواپیما به ناوگان هوایی نفت در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز اظهار کرد: این هواپیما با ظرفیت ۵۰نفر در خطوط داخلی کشور به کار گرفته می شود.

حسین شهاب الدین گفت: این هوایپما پیش تر متعلق به شرکت هواپیمایی آریا بوده و پس از دو سال زمینگیر بودن هم اکنون پس از تعمیرات و نوسازی کامل به یک هواپیمای سالم و مطمئن با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری تبدیل شده است.

سعید جابریان معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت ایران نیز اظهار کرد: برای انجام مراحل تعمیرات و بازسازی این هواپیمای فوکر ۵۰که به طورکامل توسط متخصصان و کارشناسان بومی انجام شده هفت هزار و ۴۰۰نفر ساعت کار شده است.

وی اظهار کرد: این هواپیما با نام اختصاصی’خارگ’ از سال ۱۳۹۲ از بندرعباس به فرودگاه اهواز انتقال یافت و پس از انجام کارهای مقدماتی ، کار نوسازی و تعمیرات اساسی آن در مرکز مهندسی وتعمیرات شرکت هواپیمایی نفت ایران مستقر در جنب فرودگاه بین المللی اهواز شروع شد.

جابریان گفت: آخرین اصلاحیه های صادر شده از سوی کارخانه سازنده این هواپیما توسط متخصصان و کارشناسان توانمند داخلی انجام شده است.

به گفته معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت ایران هم اکنون همه مراحل تعمیرات اساسی هواپیماهای فوکر ۱۰۰ و فوکر ۵۰ در اهواز و به دست توانمند مهندسان و متخصصان بومی منطقه انجام می شود.

شرکت هواپیمایی نفت ایران با حدود ۸۰سال سابقه کاری ، هم اکنون با سه فروند هواپیمایی فوکر ۱۰۰و سه فروند فوکر ۵۰ در ردیف شرکت های فعال هوایی کشور قرار دارد.

این شرکت در سال ۱۳۸۲ از وزارت نفت منتزع و توسط صندوق بازنشستگی نفت خریداری شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.