جمع آوری ۵ کیلو طلای غیر مجاز از طلافروشی های استان

عصر جنوب: مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف ۱۳۷ واحد تولیدی و صنفی در سطح استان خبر داد.
رضا دهدشتی‌زاده اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون و در راستای بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی کارشناسان این اداره کل محصولات ۱۳۷ واحد تولیدی، صنفی و شهرهای بازی در سطح استان خوزستان را به علت مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر، توقیف و جمع‌آوری کردند.

وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان به آب آشامیدنی، شامپو بچه، لوله pvc نوع b و bd، کپسول ایمنی، انواع شیر و ماست پر چرب، آرد، روغن مایع مخلوط، همبرگر ۳۰ درصد و ۶۰ درصد، کباب لقمه ۷۰ درصد گوشت، سویا برگر، انواع نکتار و نوشابه گازدار، پرکن cng، شیر مخزن cng، تیرچه سقفی، بلوک سقفی پلی استایرن، بتن آماده، آجررسی ماشینی توکار باربر، گچ ساختمانی، سفال تیغه‌ای، آجرنما، سنگدانه ریز و درشت، شیرآلات بهداشتی ساختمانی اهرمی و پیچی، انواع اتصالات، عایق‌های رطوبتی بام، کابل، گریس و لامپ کم مصرف اشاره کرد.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: در این مدت مقدار دو کیلو و ۷۰۰ گرم طلای خارجی (قاچاق) و نیز مقدار یک کیلو و ۸۲۰ گرم طلای فاقد کد در راستای بازرسی از طلا فروشی‌های واقع در سطح استان خوزستان توقیف و جمع‌آوری شده است.

دهدشتی‌زاده خاطرنشان کرد: کالاهای مذکور از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده که طبق ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استانداردهای ملی مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و خاطیان به حکم محاکم صالحه محکوم خواهند شد.

وی در پایان به همشهریان و هم استانی‌ها توصیه کرد در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.