مقتدایی: برای دوران بازنشستگی ام لحظه شماری می کنم!

عصر جنوب: استاندار خوزستان در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه استان گفت: این شما هستید که باید جامعه را حفظ کنید و باید این باور ایجاد شود که بازنشستگان یک فضای دیگری شده‌اند که می توانند به برخی از آرزوهای خود در دوران کارمندی دست یابند.
عبدالحسن مقتدایی در این مراسم که عصر امروز، دوشنبه(۲۸ مهرماه) در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسات تقدیر و تشکر از بازنشستگان نباید به جلسات چه دارم و چه ندارم تبدیل شود. به تعداد عزیزانی که بازنشسته می شوند، عده ای به عنوان فرد متخصص با ۳۰ سال سابقه خواهیم داشت که این باید بسیار ارج نهاده شود. هر کس به شکلی به صورت تدریجی و خیلی نرم به اندازه فردی که سالهای سال در دانشگاه تحصیل کرده، در عرصه فعالیت صاحب تجربه می شود.

وی در ادامه گفت: متاسفانه جامعه ما هرازگاهی دچار موجهایی می شود؛ به طور مثال فعالیت انجمنهای خیریه کمک به کودکان بی سرپرست یک موج است. کمک از طریق این انجمنها پسندیده است اما شک نکنید که یک کودک در خانواده ای با درآمد پایین و با مشکلات بسیار، مشکلاتی کمتر از یک کودک بی سرپرست ندارد. لذا لازم است راهکاری ارایه شود تا بتوان به جامعه کمک کرد و به دنبال این فعالیتها نیز شغل ایجاد شود. همچنین راهکاری که ارایه می شود باید در جهت تقویت اقتصاد مردم باشد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: به نظر شما چرا سرقت، طلاق و معضلات اینچنینی در جامعه زیاد است؟ قطعا این امر به فرهنگ یک جامعه باز می گردد؛ شما بازنشستگان تلاش کنید در این دوران برای کمک به جامعه از محل تولد خود و در جایی که رشد یافته اید و تربیت شده اید، شروع کنید و به جامعه خدمت کنید. با تجربه و استفاده از علم و دانش شما می توان این امور را اصلاح کرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: در دوران بازنشستگی شاید اعضا و جوارح مقداری تحلیل رفته باشد اما عقل در صحت و کمال است. برای کمک کردن بعضی ها به صورت تعصبی فقط به نژاد، قومیت، و مذهب خاصی کمک می کنند. این در حالی است که همه ما انسان هستیم و مهم انسانیت انسان است که باید به سمت و سویی هدایت شود تا فرد بتواند کاری مثبت در جهت اصلاح جامعه انجام دهد و این، راه عاقبت به خیری انسان به شمار می رود.

وی در ادامه سخنان خود به وجود ۱۰ هزار نفر واجب‌التعلیم در استان اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش اعلام کرده که اطلاعات تولد این افراد در استان خوزستان ثبت شده است اما اطلاعی از وضعیت آموزش و تحصیل آن‌ها وجود ندارد. برای حل این مساله به ذهن رسید که شناسنامه موقت برای تازه متولدین صادر کنیم و در صورتی که خانواده، این کودک را در کلاس دوم دبستان ثبت نام کند، شناسنامه اصلی برای او صادر شود. این گونه راهکارها و ایده ها می تواند در حل بسیاری از مشکلات و اصلاح امور موثر باشند و می توان از تجربه و دانش بازنشستگان در هر سازمانی در این مسیر استفاده کرد.

استاندار خوزستان اذعان کرد: برای بازنشستگی خود لحظه شماری می کنم البته نه برای کار در بخش خصوصی؛ کمک کردن نباید زمانی صورت بگیرد که مسئول هستی و امکانات را به سوی نقطه ای خاص که زادگاهت بوده، هدایت کنی بلکه در دورانی مانند دوران بازنشستگی می توان به جامعه کمک کرد اما نه با امکانات دولتی.

مقتدایی در پایان گفت: قطعا دغدغه های هر نسل با نسل بعد از خود متفاوت است. جوانان امروز جوان سابق نیستند و هر نسل نسبت به نسل دیگر ویژگی متفاوتی دارد. لذا باید اصلاحات به صورت کاملا مناسب و با توجه به شرایط صورت بگیرد. صندوق بازنشستگی نیز موظف است که در جمع هایی با حضور بازنشستگان مشکلات آنان را شناسایی کند و در جهت حل این مشکلات راهکار ارائه دهد و اگر مشکلات حل نشود باید قانونگذار وارد عمل شود.

در پایان این مراسم از ۳۲ تن از بازنشستگان نمونه دستگاه های اجرایی خوزستان تجلیل شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.