بازدید استاندار از پروژه های شهری اهواز

عصر جنوب: استاندار خوزستان  در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری اهواز گفت: همدلی، همراهی و هماهنگی مسئولان و مردم موجب تاثیر مثبت در برآیند فعالیت‌ها می‌شود و مدیران استان نیز عزم دارند که عقب‌ماندگی‌های باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس و دوران بازسازی و حتی بعد از آن در خوزستان را جبران کنند.

عبدالحسن مقتدایی امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری در حال اجرا در اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار اشت: لازم است به مدیران برنامه‌ریز، فرصتی دو ساله داده شود و همچنین ضروری است مردم و مسئولان تعهدات خود را نسبت به یکدیگر انجام دهند. اگر انتظار می‌رود مسئولان کار کنند، از طرف دیگر این انتظار وجود دارد که مالیات و عوارض از سوی شهروندان پرداخته شود تا خدمات بهتری دریافت کنند.

وی درباره وضعیت پروژه تعریض پل سوم اهواز افزو: پروژه تعریض پل سوم به منظور پیشگیری از وارد آمدن صدمه به سازه پل به دلیل بار ترافیکی سنگین روی آن، به اجرا در آمده است. در این پروژه، پل جدیدی به پل سوم افزوده می‌شود و با توجه به وضعیتی که پل نهم دارد، تعریض پل سوم را باید ساخت یک پل جدید نامید.

مقتدایی اذعان کرد: کل کار عملیات اجرایی که در این پروژه صورت گرفته در قالب ساخت یک پل جدید بوده و به همین منظور پل سوم به نام پل شهید دقایقی تغییر نام داده می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: پروژه پل سوم به لحاظ اهمیتی که دارد، تاکنون پیشرفت خوبی داشته و کار بسیار ارزشی است؛ حتی اگر تا پایان سال هم تحویل داده نشود.

مقتدایی ادامه داد: عمده پروژه‌هایی که امروز بازدید شدند، با رویکرد روان سازی ترافیک در دستور کار قرار گرفته‌اند. با انجام این پروژه‌ها و اجرای دو طرح اساسی در زمینه ترافیک درون شهری و برون شهری در سطح استان که در حال تدوین هستند، تا پایان سال آینده استان خوزستان در بحث ترافیک تحول بزرگی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در دو طرح ترافیکی استان خوزستان، حداقل ۱۴ ضرورت مشخص شده و این طرح‌ها باید در مدت ۶ ماه انجام شوند. دو فاکتور سرعت محدود و سبقت ممنوع در حوزه جاده‌ای برای کامیون‌ها و کامیونت‌ها در نظر گرفته شده و نقاط جاده‌ای با شرایط خاص، در این طرح‌ها مشخص و میزان سرعت محدود تعیین خواهد شد.

استاندار درباره تقاطع غیرهمسطح کیانپارس نیز اظهار کرد: شهرداری و معاونت عمرانی استانداری در این باره یک کار کارشناسی انجام داده‌اند و اکنون نیز از کارهای مهم ما است ولی برآورد شده که این پروژه حتی اگر تا سه سال آینده عملیاتی نشود، مشکل خاصی در ترافیک شهری نخواهیم داشت.

وی در پایان گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح کیانپارس از موارد مهمی است که باید اجرا شود ولی از آنجا که روگذرها و زیرگذرهای مهمتری در نقاطی مانند چهارشیر، میدان جواد الائمه(ع) و خلیج فارس در حال اجرا هستند، این تقاطع در اولویت بعدی حتما انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.