افزایش مهاجرت بازنشستگان از خوزستان

عصر جنوب: عماد تعداد کل بازنشستگان کشوری در خوزستان را ۵۲ هزار و ۲۹۸ نفر عنوان کرد و با بیان اینکه از این تعداد ۲۵ درصد معادل ۱۲ هزار و ۸۷۹ نفر را خانم ها و ۷۵ درصد معادل ۳۹ هزار و ۴۱۹ نفر را آقایان تشکیل می دهند، تاکید کرد: میانگین حقوق بازنشستگان استان ۱۱ میلیون ریال است.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، با بیان اینکه بازنشستگان نباید دغدغه مادی و تامین معاش داشته باشند، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در حال ایجاد زمینه های لازم برای بازنشستگان است.

علی عماد، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه ۲۸ مهر مصادف با ۲۵ ذی الحجه روز تکریم از بازنشستگان نامگذاری شده، گفت: در این روز به پاس تلاش و خدمات بازنشستگان همایشی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه روانشناسان اعتقاد دارد سپاسگذاری و نیاز به تکریم در انسان ها باید ارضا شود، افزود: ذات انسان نیازمند تقدیر است و تشکر از دیگران نوعی مهرورزی و کلید حفظ و واسط میان انسان هاست که باعث ترویج فرهنگ کمک کردن به همنوع می شود.

وی تصریح کرد: برهمین اساس جهت تجلیل از بازنشستگان استان ستادی متشکل از اداره کل بازنشستگی و مجموعه دستگاه های استان به دبیری مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری تشکیل شد و در این ستاد برنامه همایش تجلیل از بازنشستگان را تدوین کردیم.

عماد، با بیان اینکه مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه استان ۲۸ مهر ساعت ۱۵ در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار می شود، اضافه کرد: به همین مناسبت توزیع بسته فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد به مدعوین ارائه می شود.

وی عنوان کرد: تهیه بلیط رایگان به مناطق تاریخی و فرهنگی ویژه بازنشستگان از سوی میراث فرهنگی در طول یکسال، خدمات رایگان بینایی سنجی و شنوایی سنجی از طرف بهزیستی از ۲۵ تا ۳۰ مهر، ارائه خدمات رایگان اتوبوسرانی از سوی شهرداری به بازنشستگان نیز از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان است.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگی حادثه مهمی در چرخه زندگی فرد است که بازنشستگان باید قادر به پذیرش آن باشند، ادامه داد: بازنشستگان منبعی از خاطرات و تجارب تلخ و شیرین گذشته هستند که نباید بدون استفاده بمانند بلکه باید شرایطی فراهم شود که جامعه از تجربیات آنها استفاده کند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، با بیان اینکه بازنشستگان نباید دغدغه مادی و تامین معاش داشته باشند، اذعان داشت: در حال حاضر چنین شرایطی برای بازنشستگان فراهم نیست و دولت تدبیر و امید در حال ایجاد زمینه های لازم برای بازنشستگان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازنشستگی کشور از نظر تامین منابع و پرداخت مصارف وضعیت خوشایندی ندارد و نمی تواند به طور کامل نیاز بازنشستگان را فراهم کند، یاد آور شد: از دلایل عدم توجه به این موضوع ازدیاد نیروهای حقوق بگیر دولتی است و تعادلی بین درآمد دولت در قیمت تمام شده خدمات دولتی به نیست.

وی تعداد کل بازنشستگان کشوری در خوزستان را ۵۲ هزار و ۲۹۸ نفر عنوان کرد و با بیان اینکه از این تعداد ۲۵ درصد معادل ۱۲ هزار و ۸۷۹ نفر را خانم ها و ۷۵ درصد معادل ۳۹ هزار و ۴۱۹ نفر را آقایان تشکیل می دهند، تاکید کرد: میانگین حقوق بازنشستگان استان ۱۱ میلیون ریال است.

عماد، با اشاره به اینکه میانگین حقوق پرداختی ماهیانه ماهیانه بازنشستگان را ۵۷ میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: تعداد ۲ هزار و ۲۸ نفر از بازنشستگان استان دارای حداقل حقوق ۶۰۰ هزار تومان هستند و ۴٫۲۴ درصد بازنشستگان کشوری در خوزستان سکونت دارند.

وی با بیان اینکه سه درصد بازنشستگان خوزستان پس از بازنشستگی از استان مهاجرت می کنند، خاطر نشان کرد: از فردا به هفت هزار و ۴۱۲ نفر از بازنشستگان کشوری استان به مناسبت روز تکریم از بازنشستگان تسهیلات قرض الحسه به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حساب افراد ذی ربط واریز می شود.

 

شوشان- علیرضا عبداله نژاد

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.