راه های چهار شهر شمالی خوزستان ساماندهی می شود

عصر جنوب: رییس اداره راه و شهرسازی اندیکا از قول مساعد قایم مقام وزیر راه و شهرسازی برای ساماندهی وضعیت راه های شهرهای لالی، اندیکا، هفتکل و مسجد سلیمان خبر داد.
غضنفر جمال پور با اشاره به سفر علیرضا محفوظی قایم مقام و معاون وزیر راه و شهرسازی در روز پنج شنبه به مسجدسلیمان و بازدید از راه های هفتکل، اندیکا، لالی گفت: در این سفر قرار شد هفته آینده نشستی در همین چارچوب با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مردم شهرهای یاد شده در مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شود.

وی از قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر برای رفع مشکلات محورهای اندیکا – بازفت، میانبر اهواز – مسجد سلیمان و مسجد سلیمان – اندیکا خبر داد.

جمال پور اذعان کرد: هم اینک در محور تاراز، محور ارتباطی اندیکا به شهرکرد مشکل تامین قیر وجود دارد که انتظار می رود به عنوان یک ضرورت اساسی به آن توجه شود.

قایم مقام و معاون وزیر راه و شهر سازی در سفری به مسجدسلیمان آخرین وضعیت راه های مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا را مورد بررسی قرار داد.

محفوظی در این سفر به اهمیت جاده میانبر مسجد سلیمان – اهواز از نگاه وزارتخانه به عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیتی و با ارزش در بحث پدافند غیر عامل در کشور و ارتباط بین استان های خوزستان- چهار محال، اصفهان – تهران به منظور برقراری ارتباط جنوب کشور با استان های اصفهان، شهرکرد، تهران اشاره کرد.

اندیکا از شهرستان های تازه تاسیس استان خوزستان شامل سه بخش در شمال شرقی خوزستان قرار دارد.

جمعیت این شهرستان ۸۰ هزار نفر و مساحت آن دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع است.

اندیکا شامل سه بخش مرکزی آبژدان، چلو و اندیکا مرکز شمال کوهستانی خوزستان است.

در این شهرستان هم اینک ۹۵کیلومتر راه اصلی و ۱۴۱کیلومتر راه فرعی درجه یک و دو وجود دارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.