در هنگام بارش باران از خانه ها خارج نشوید!

عصر جنوب: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آمادگی بیمارستان ها و اورژانس های پیش بیمارستانی برای پذیرش و رسیدگی به بیماران تنفسی احتمالی ناشی از نخستین بارش ها در خوزستان خبرداد.

به گزارش عصر جنوب، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ دکتر ‘ایرج نظری’ پنج شنبه با اشاره به احتمال ایجاد مشکلات تنفسی در هنگام بارش باران مانند سال گذشته اظهار کرد: با بیمارستان های غیردانشگاهی نیز هماهنگی های لازم صورت پذیرفته تا بیماران تنفسی ناشی از بارش باران را در سریع ترین زمان ممکن پذیرش نمایند و اقدامات درمانی لازم را انجام دهند.

وی گفت: بیمارستان های گلستان و امام خمینی(ره) اهواز به عنوان بزرگ ترین بیمارستان های خوزستان آمادگی کامل جهت پذیرش بیماران را دارند و حتی در صورت پر شدن اورژانس این بیمارستان ها جهت سرعت بخشی در خدمت رسانی از سایر بخش های این بیمارستان ها نیز جهت پذیرش بیماران استفاده می شود تا مردم دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

نظری افزود: همچنین با بیمارستان نیروی انتظامی هماهنگی لازم انجام شده است تا در صورت وقوع بحران در سریع ترین زمان ممکن، یک بیمارستان صحرایی و سیار در پارکینگ جاده ساحلی جنب بیمارستان برپا شود تا به مردم خدمات لازم ارائه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه از مردم به ویژه کودکان، افراد مسن و بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی خواست تا در زمان وقوع نخستین بارش ها در صورت امکان از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: این افراد در صورت ضرورت خروج از منزل از ماسک معتبر برای جلوگیری ورود ذرات آلوده کننده به سیستم تنفسی استفاده کنند و در صورت احساس تنگی نفس به سرعت خود را به نزدیک ترین درمانگاه یا بیمارستان برسانند تا اقدامات درمانی لازم صورت پذیرد.

بروز بیماری های تنفسی همراه با بارندگی ها سال گذشته در خوزستان تعداد بسیار زیادی از مردم این استان را روانه بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی کرد. 

این رخداد طبیعی پارسال با بالا گرفتن مشکل تنگی نفس برای شهروندان خوزستانی در سفر معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین معاون وزیر بهداشت به این استان به عنوان پدیده ای جدید در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به خوزستان در نشستی دراستانداری خواستار لزوم حمایت مدیریت بحران و وزیر کشور برای نصب شبکه های پایش با استفاده از سیستم های ماهواره ای در راستای رفع مشکل آلودگی هوای خوزستان شد.

سعید متصدی دراین نشست با اشاره به زمان بر بودن تشخیص علت اصلی بروز بیماری های تنفسی اظهار کرده بود: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، اهواز آلوده ترین شهر جهان است و صنایع کلان این استان یکی از منابع اصلی انتشار آلاینده ها هستند که در صورت اثبات تاثیر مستقیم آلاینده ای صنعتی در تشدید بیماری های تنفسی، برابر با قانون با این صنایع برخورد می شود.

وی همچنین بیان کرده بود: با هماهنگی های انجام شده با وزارت نیرو و نفت مقرر شده مشکل بروز بیماری های تنفسی در سطح ملی مورد بررسی قرار گیرد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.