هیات ۱۳ نفره ویتنام وارد خوزستان شد

عصر جنوب: هیات تجاری اقتصادی کشور ویتنام متشکل از ۱۳ نفر از روسا، معاونان اتاق های بازرگانی شهرهای مختلف ویتنام و برخی از فعالان تجاری پنجشنبه وارد خوزستان شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این باره اظهار کرد: این هیات اقتصادی تجاری به مدت چهار روز از امکانات و زیرساخت های اقتصادی، تولیدی، صنعتی و گردشگری شهرستان های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان دیدن می کنند.

غلامرضا اکبری زاده گفت: این هیات ویتنامی امروز در نخستین روز سفر کاری خود از مرز شلمچه، دو واحد اقتصادی تولیدی در شهرک صنعتی خرمشهر، بندر تجاری، حوضچه های پرورش ماهی در خرمشهر دیدن می کنند.

وی تصریح کرد: این هیات علاوه بر دیدن از بندر تجاری آبادان، و بازارهای آبادان و خرمشهر، نشستی با تجار و بازرگانان این دو شهرستان، به منظور بررسی زمینه های سرمایه گذاری مشترک و توسعه صادرات و واردات دوجانبه برگزار می کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان دیدار از منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر را از برنامه های روز دوم سفر کاری هیات اقتصادی کشور ویتنام دانست.

وی آشنایی با امکانات و زیرساخت های اقتصادی، تولیدی، صنعتی و گردشگری شهرستان های آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان را از اهداف سفر هیات ویتنامی به جنوب خوزستان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: قائم مقام و معاون بین الملل اتاق بازرگانی کشور ویتنام، روسا و معاونان اتاق های بازرگانی شهرهای هانوی، هوشی مین و هایفونگ به همراه تجار فعال در زمینه صنایع غذایی، پتروشیمی و لاستیک و پلاستیک در این سفر حضور دارند و با تجار و فعالان اقتصادی خوزستان در زمینه های اقتصادی و تجاری تبادل اطلاعات می کنند.

کشور ویتنام ۹۳ میلیون نفر جمعیت دارد و شهرهای مهم آن هانوی، هوشی مین و هایفونگ و دارای دو منطقه آزاد تجاری با نام های هانوی و هایفونگ است.

این کشور دارای ۳۲٫۵ میلیارد دلار ذخایر ارزی و طلا است.

ویتنام عضو OPEC، بانک جهانی، ASEAN و سازمان تجارت جهانی است و با کشورهای استرالیا، کانادا، آمریکا، اتحادیه اروپا، هند، ژاپن، نیوزلند، روسیه و پاکستان، تجارت آزاد دارد.

ویتنام یکی از بزرگترین صادرکنندگان رایانه، لپ تاپ، تلفن همراه، بی سیم و کفش و جزو بزرگترین سازندگان گوشی تلفن همراه، ابریشم خام، محصولات لاستیکی و پلاستیکی و کائوچو، پوشاک و شیشه است.

اقلام صادراتی ایران به ویتنام شامل قیر، نفت و متانول، انواع میگو، پلی اتیلن، میوه های خشک و پسته است.

ایران دارای موافقت نامه همکاری در زمینه های حمل و نقل هوایی، کشتیرانی، تجاری و دریایی، دانشگاهی، بانکی، کشاورزی و گردشگری با کشور ویتنام است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.