پایگاه قهرمانی خوزستان بازگشایی می شود

عصر جنوب: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از بازگشایی پایگاه قهرمانی و استعدادیابی استان در هفته تربیت‌بدنی خبرداد.

فرامرز کیانی زاده در شورای ورزش استان که روز گذشته (یکشنبه) در محل استانداری برگزار شد، گفت:‌ در آخرین جلسه شورای ورزش استان قرار شد که آیین نامه شورا نوشته شود و این آیین نامه مورد بررسی قرار بگیرد که این کار انجام شد و آیین نامه توسط کمیته ای شش هفت نفره نوشته و توسط آقای خبیر، معاون استاندار بازنگری شد. این آیین نامه از سوی استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان برای فرمانداران و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها نیز ارسال شد و قرار بر این شد که فرمانداران شهرستان ها جلسات شورای ورزش شهرستان ها را تشکیل دهند و خدا را شکر این اتفاق افتاد. اکنون نیز این آمادگی وجود دارد که طبق دستور استاندار بتوانیم پارلمان یا مجمع ورزش استان را تا یکی دو هفته آینده برگزار کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برنامه ریزی و هدف گذاری برای هیات های استان یکی از مواردی بود که در جلسه گذشته شورای ورزش استان به آن اشاره شد. قطعا همه معتقد هستیم که هر دستگاهی نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری دارد و در ورزش هم به همین صورت می باشد. ما در این راستا بخشی از آیتم ها و شاخص‌ها که نشان دهنده رشد، ارتقا و توسعه یک رشته ورزشی است را مشخص کردیم و سال ۹۲ را سال پایه و سال ۹۳ را سال رشد و ارتقا ورزش استان قرار دادیم. در هر صورت طبق شاخص هایی که در نظر گرفته ایم از هیات ها خواسته ایم تا به ما اعلام کنند که در سال ۹۲ وضعیت شان به چه صورت بوده است و قرار است برای سال ۹۳ با یک گام رو به جلو، به کجا برسند.

وی خاطر نشان کرد: ‌ما در راستای این اقدام جلسه ای در حوزه معاونت ورزشی استان برگزار کردیم و همچنین طی این جلسات به تفکیک، با ۴۱ هیات ورزشی این آیتم ها را بررسی کردیم و با توجه به توان و ظرفیتی که این هیات ها داشتند، به برخی هیات ها گفتیم که باید در سال ۹۳ در یک آیتم به طور مثال ۲۰ درصد پیشرفت داشته باشند و در آیتم دیگری اصلا نیاز به پیشرفت ندارند و بلکه باید همان موقعیت را حفظ کنند و قرار شد که اداره کل ورزش و جوانان استان هم ضمن نظارت و کنترل اهداف در برنامه های پیش بینی شده، در چند نوبت تا پایان سال مبلغی را به هیات ها اختصاص دهد که این کار را با پرداخت ۱۵ میلیون تومان به هیات ها آغاز و حتی تا پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان هم ادامه دادیم. این مبلغ که پیش بینی شده است، خارج از بدهی هایی بود که هیات ها داشتند. از فروردین سال ۹۱ تا این زمان هیچ مبلغی را به هیات ها و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها پرداخت نکرده بودیم، به همین دلیل بدهی های زیادی داشتند و دارند و همین الان نیز هیات های شنا، جانبازان و معلولان و کشتی، ۵۰۰ میلیون تومان بدهکار هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: به هر حال تمام اعداد و ارقام نشان دهنده این است که در سال ۹۳ در بیشتر آیتم ها نسبت به سال ۹۲ رشد خیلی خوب و چشم گیری داشته ایم و اعتقاد من این است که اگر بتوانیم ۷۰، ۸۰ درصد از اهدافمان را محقق کنیم، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در سال ۹۳ به صورت کلی می تواند در جایگاه نخست قرار بگیرد. اگر ما این برنامه ریزی و هدف گذاری را طی سه سال انجام دهیم، مطمئنا پس از آن خوزستان می تواند قله های پیشرفت آسیا و جهان را در بیشتر رشته های ورزشی فتح کند و به مدال های بسیاری برسد.

وی با اشاره به گرفتن میزبانی مسابقات مختلف در خوزستان گفت: گرفتن میزبانی چند امتیاز دارد؛ این موضوع در ارزیابی عملکرد تاثیرگذار است و هم این که باعث می شود ورزشکاران بیشتری از استان بتوانند در مسابقات کشوری شرکت کنند و شانس مدال گرفتن مان نیز افزایش پیدا می کند.

کیانی زاده خاطر نشان کرد: ‌یکی از مواردی که آقای مقتدایی بر آن تاکید داشت، برگزاری مسابقات چندجانبه است. ما این مسابقات را در شهرستان های مختلف برگزار کردیم. همچنین یکی دیگر از مصوبات جلسه گذشته شورا، تحت پوشش بردن تیم های لیگی بود و قرار شد تیم ها تحت پوشش بروند و فرمانداران شهرستان ها نیز روی این موضوع کار کنند و همچنین قصد داشتیم جلسه ای در این راستا با فرمانداران برگزار کنیم. البته طی این مدت توانستیم رشته های کشتی، اسکواش، ووشو، شطرنج، والیبال و بسکتبال را تحت پوشش ببریم.

وی خاطر نشان کرد:‌ در کنار این اقدامات توانسته ایم اداره ورزش و جوانان شهرستان اهواز را راه اندازی کنیم. ما مشکلات این کار را می دانستیم ولی به نظر من این کار محاسن بسیاری دارد. البته ممکن است کنتاک هایی بین هیات های اهواز و استان به وجود بیاید و این هم طبیعی است ولی خود به خود پس از یک سال این مسایل حل می شود. اعتقاد من این است که راه اندازی این اداره به لحاظ ورزشی به اهواز، استان و کشور کمک می کند.

کیانی زاده در ادامه با اشاره به راه اندازی مجدد پایگاه قهرمانی و استعدادیابی استان، گفت: یکی دیگر از کارهایی که انجام دادیم، بازسازی پایگاه قهرمانی و استعدادیابی بود و ان شاالله تا یک هفته دیگر افتتاح می شود. این پایگاه تقریبا ۱۰ سال پیش تعطیل شد و پایگاهی بود که نواب نصیرشلال در آن کار می کرد. به هر حال این پایگاه تعطیل شد و طی سال های اخیر نیز به انبار تبدیل شده بود که ما آن را خالی و کمی وسیله برای آن خریداری و آن را بازسازی کردیم و ان شاالله این پایگاه در هفته تربیت بدنی با حضور آقای سجادی، معاون ورزشی وزیر و استاندار خوزستان مجددا بازگشایی می شود.

وی درباره راه اندازی کلینینک پزشکی ورزشی عنوان کرد: ‌این کار هم اقدام جدیدی است و این کلینینک نیز در هفته تربیت بدنی با حضور آقای سجادی و استاندار افتتاح می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ما مراسم تجلیل از ورزشکاران را برگزار کردیم و با نظر آقای مقتدایی قرار بر این شد که این مراسم هر سه ماه یک بار برگزار و طی آن از مدال آوران آسیایی و جهانی تجلیل شود و قرار است در هفته تربیت بدنی نیز چنین مراسمی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اقتصادی و درآمدزایی در کنار هیات های استان، گفت: ‌به هر حال ما به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار باشد ورزش استان و کشور به هر منوالی که خواست پیش برود، به جایی نخواهد رسید و اعتقاد من بر این است که باید به دنبال درآمدزایی و کار اقتصادی باشیم و در همین راستا قرار بر این شد که هیات های استان یک کمیته اقتصادی تشکیل دهند. تا وقتی که ورزش نتواند اعتبار مالی به دست آورد، نمی تواند برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشد. یکی از کارهایی که از طریق آن می توان به درآمد ثابت و پایدار در ورزش رسید، همین کارهای اقتصادی است.

کیانی زاده در پایان اظهارکرد: ۲۲ بهمن ماه امسال قصد داریم چند پرو‍ژه بزرگ استان که سال ها است افتتاح نشده اند را به بهره برداری برسانیم. استخرهای سرپوشیده اندیمشک، گتوند و کارون اهواز، ساختمان اداره کل ورزش و جوانان استان، ساختمان چند منظوره اهواز و سالن دو هزار نفری شهید بقایی را افتتاح می کنیم و تلاش مان این است که این مکان ها تا پایان سال به بهره برداری برسند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.