دولت به نیازهای نابینایان توجه مضاعف کند

عصر جنوب: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: نابینایان می‌توانند در بیشتر حرفه‌ها حضور فعال داشته باشند و وظیفه دولت‌ها نیز این است که به نیازهای این قشر توجه ویژه داشته باشند.
فرج‌الله خبیر پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از بخش نابینایان کودک کتابخانه مرکزی اهواز اظهار کرد: به نابینایان به عنوان افراد کم‌توان نگاه نمی‌کنیم، بلکه افرادی هستند که همه توانایی‌ها را به نحو احسن دارند.

وی افزود: کم‌بینا و نابینا بودن این افراد موجب نمی‌شود که در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور نداشته باشند.

خبیر گفت: نابینایان می‌توانند در بیشتر حرفه‌ها حضور فعال داشته باشند و وظیفه دولت‌ها نیز این است که به نیازهای این قشر توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه در امورات شهری نیز باید به مسائل نابینایان و کم‌بینایان توجه شود، تصریح کرد: البته در حوزه مسائل شهری مشکلات جدی داریم و باید این مشکلات را رفع کرد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که در این حوزه پیگیری‌های لازم انجام شده و ثمراتی نیز داشته، در سایر حوزه‌ها نیز باید امکاناتی فراهم شود که شاهد حضور نابینایان در حوزه‌های دیگر باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.