زهآب رودخانه‌های خوزستان، ۳ برابر زاینده‌رود

عصر جنوب: رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: زهآب‌ رودخانه‌های استان که میزان آن در هر ثانیه ۹۱ مترمکعب بوده نسبت به رودخانه زاینده‌رود سه برابر شده است.

محمدرضا شمسایی در جلسه طرح ۵۵۰ هزار هکتار که عصر امروز در سالن جلسات استاندار خوزستان برگزار شد گفت: طرح جمع‌آوری زهآب‌ها تهیه و مشخص شده است.

وی اظهار کرذ: زهآب‌ها رودخانه‌های خوزستان پس از جمع آوری به دلیل قابل توجه بودن که میزان آن در هر ثانیه ۹۱ مترمکعب بوده نسبت به رودخانه زاینده‌رود سه برابر شده است.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه تغییر الگوی کشت از محصولات که آب زیادی می‌خواهد نباید مورد استفاده قرار گیرد افزود: هر موقع بحث آب است بحث کیفیت هم خواهد بود و ما نیز هم بحث کیفیت و هم کمیت برایمان مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم رودخانه‌ها را مدیریت کنیم خاطر نشان کرد: در پایین دست هم کار می‌کنیم که کیفیت آب آبادان و خرمشهر را به نقطه مطلوب برسانیم.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان در مورد احداث زهکش‌های سراسر استان گفت: ما باید به فکر حجم قابل توجه زهآب‌ها باشیم و در این زمینه استفاده مجددا از زهآب‌ها هم طرحی برای آن در دستور کار قرار می‌دهیم.

شمسایی بیان کرد: برای تکمیل شبکه‌های اصلی قرار بر این بود که معاونت برنامه و بودجه برای تکمیل شبکه‌های اصلی اعتبارات مورد نیاز را تامین و همچنین احداث زهکشی‌های سراسری را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه باید ابتدا نیازهای کوتاه مدت را تامین کنیم در غیر این صورت این شبکه‌ها بلااستفاده باقی می‌ماند افزود: برای تکمیل فاز نخست این پروژه نیز ۳۹۱ میلیارد تومان از سازمان و ۴۷۹ میلیارد تومان اختصاص داده شد و مجموع اعتبار مورد نیاز آن ۸۸۰ میلیارد تومان خواهد بود که سازمان برنامه و بودجه توانایی تامین آن را ندارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.