دلیل مخالفت رسانه اصلاح طلب منطقه آزاد اروند با طرح تردد خودروهای پلاک اروند چیست؟

عصر جنوب: طی روزهای گذشته یکی از رسانه های اصلاح طلب منطقه آزاد اروند بر طبل مخالفت با طرح تردد خودروهای پلاک اروند در استان خوزستان می کوبد، این رسانه محلی در تازه ترین اقدام، با تیتر “استاندار سقف اختیارات خود را تا ثریا بالا میبرد” و انتشار “بخشنامه استاندار خوزستان در هفته دفاع مقدس مبنی بر بلامانع بودن تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان با سربرگ وزارت کشور و حمله به استاندار و تصمیماتش” مخالفت علنی خود با مردم خوزستان را اعلام کرد.

به گزارش عصر جنوب؛ پس از تصویب و ابلاغ طرح “افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک اروند در خوزستان” در اسفند ماه۱۳۹۲، یکی از سایت های محلی منطقه آزاد اروند، اقدام به مخالفت با این طرح کرد و با انتشار نظرهای هدف دار مخاطبان خود، سعی برمدیریت و خدشه دار کردن اذهان عمومی در منطقه آزاد اروند و بر هم زدن شادی مردم شهرستان هایی داشت که مشمول این طرح میشدند.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و این سایت محلی اصلاح طلب با انتشار خبرها، مقالات و یادداشت های پی در پی، سعی در منفی جلوه دادن این طرح استاندار خوزستان داشت.

پایگاه خبری فوق الذکر، در تازه ترین اقدامات خود ضمن تذکر به نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، خواسته آنان (افزایش شعاع تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند) را غیر قانونی دانسته و سعی در بزرگنمایی کردن موضوع داشته است، تا جایی که در گزارش خود از کلماتی چون “چالش ملی” و “خداحافظی با تولید ملی” سخن به میان آورده است و صراحتاً مخالفت خود را با “همگانی کردن استفاده از خودروهای خارجی بدون پرداخت عوارض متعارف گمرگی” اعلام کرده است و گویی که تبدیل به تریبون نمایندگان دیگر استان ها شده است.

همچنین این پایگاه خبری، در ادامه این گزارش با درج لینک قوانین “تردد خودروها در مناطق آزاد” و “مجازات متخلفین دارندگان خودروها پلاک اروند”   سعی در قانونی جلوه دادن مخالفت های خود و عدم آشنایی نمایندگان با قوانین مناطق آزاد داشته است.

نمایندگان خوزستان - عصر جنوب

این رسانه اصلاح طلب فعال در منطقه آزاد اروند طی روزهای گذشته با انتشار گزارشاتی هدفدار بار دیگر مخالفت خود با مردم استان را به صورت علنی اعلام کرد و اینبار شمشیر را از رو بست.

موضع گیری ها، پافشاری ها و مقابله با مردم و مسئولین، این پایگاه محلی به حدی است که گزارشات و خبرهای جانبدارانه مربوط به تردد خودروهای پلاک اروند تمام اسلاید های تیتر یک این سایت خبری را پر کرده است و گویی به جز بحث تردد خودروهای پلاک اروند هیچ موضوع مهم دیگری در استان و یا منطقه اروند وجود ندارد.

در حالی این اتفاقات و موضع گیری های سیاسی از سوی این رسانه اصلاح طلب فعال در منطقه آزاد اروند رخ میدهد که شهرستان های آبادان و خرمشهر دارای مشکلات عدیده ای هستند و استان خوزستان با معظلاتی چون “انتقال آب کارون” ، “کمبود آب” ، “مشکلات زیست محیطی و ریزگردها”، “آلودگی های صنعتی”، “آلایندگی هوا” و “مشکلات آلودگی دریایی” دست و پنجه نرم میکند. بهتر است این پایگاه خبری به جای پرداختن به موضوعاتی که باعث اختلاف عمیق در بین مرم استان میشود، به فکر ایجاد اتحاد در میان مردم و مسئولین استان و پیشرفت و حل مشکلات باشد.

البته دلیل مخالفت های این سایت خبری را میتوان حدس زد، چرا که قبل از انتصاب دکتر مقتدایی در سمت استانداری استان خوزستان، این رسانه سعی در تخریب شخصیت ایشان و ناکارامدی دکتر مقتدایی در دوره قبل تصدی، در سمت استانداری داشتند.

استانار خوزستان - پلاک اروند - عصر جنوب

این رسانه در گزارشی دیگر، با تیتر “استاندار سقف اختیارات خود را تا ثریا بالا می برد / مقتدایی مصوبه دولت را قبول ندارد!”، به مخالفت با استاندار و طرح تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر استان رفت و با حمایت های همه جانبه از وزیر صنعت و سعی در تخریب شخصیت و  تصمیمات دکتر مقتدایی، شمشیر خود را برای مسئولین و مردم خوزستان از رو بست و خود را مقابل مردم خوزستان قرار داد، این پایگاه خبری، در ادامه گزارش جانبدارانه با ذکر چند اصل از قوانین مناطق آزاد و یادآوری اصل یکصد و سی و هفتم قانون اساسی، سعی درعدم آشنایی دکتر مقتدایی به قانون و یا قانون گریزی استاندار داشت.

عصر جنوب - استاندار خوزستان

گفتنی‌ست، پایگاه خبری فعال در منطقه آزاد اروند، مصوبه استانداری خوزستان را مخالف” قوانین و مقررات عمومی کشور” دانسته و در پایان گزارش خود متن زیر را آورده است.

» در مطلب فوق نشان داده شده است که استدلال های استاندار در برنامه پایش فاقد مبنای حقوقی قوی است. در روزهای بعد نشان خواهیم داد که اساسا بحث تردد خودروهای اروندی در سطح استان یک بحث انحرافی است! «

پس در روزهای آینده هم باید منتظر اینگونه اظهار نظرهای جانبدارانه و مغرضانه این پایگاه خبری باشیم.

حال این سوال در ذهن مخاطبان خطور میکند؛ دلیل مخالفت این پایگاه خبری با طرح تردد خودروهای پلاک اروند چیست؟ چرا اینگونه در پی غیرقانونی نشان دادن طرح مردمی ترد خودروهای پلاک اروند در استان و اختلاف افکنی میان مردم منطقه آزاد و دیگر شهرستان های استان خوزستان است؟ از شکاف میان شهروندان خوزستانی چه سودی عایدشان میشود و چرا این پایگاه خبری به جای حمایت از مسئولین و همراه شدن با سیل خروشان مردم خوزستان، به دنبال ایستادگی و مقابله با خوزستانیان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • http://rounash.com/?p=34826
  • عصر جنوب بجای اشاره به موارد منعکس شده در سایتی که به آن اشاره می کنید لطف بفرمایید مثل اون سایت که حافظ منافع شهروندان در منطقه آزاد ارونده پاسخ و مستندات قانونی ارائه دهید . حرف این سایت و مردم آبادان وخرمشهر اینه که ما مخالف تردد و توقف در کل استان نیستیم بلکه میخواهیم هر نوع خرید و فروش ماشینهای اروندی در دو شهر آبادان و خرمشهر انجام شود تا باعث رونق اقتصادی این دو شهر که هدف اصلی منطقه آزاده شود پس لطفا شما هم به بهانه دفاع از تردد و بجای تحریک نمودن مردم برعلیه این سایت بقول شما اصلاح طلب که صدبار تکرارش کرده اید نعل وارونه نزنید و این خواسته قانونی مردم را منعکس کنید .
  • بابا اینا می خوان دل مردم آبادان وخرمشهر را خوش کنند من دانشگاهم دزفول است . برید تمام بنگاههای دزفول اهواز ببینید پر از ماشینهای اروندی است کجا گفتند ممنوع است
  • بابا اینا می خوان دل مردم آبادان وخرمشهر را خوش کنند. برید تمام بنگاههای دزفول اهواز ببینید پر از ماشینهای اروندی است کجا گفتند ممنوع است تازه بستن قرار داد ۱۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه اعم از اتوبوس شهری مینی بوس وانت وان وتاکس را در اختیار اهواز وشهرهای استان قرار گذاشتند