امام جمعه شهر چمران: برخی استعدادها در مناطق محروم از ابتدایی‌ترین امکانات محروم‌اند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: امام جمعه شهر چمران گفت: متاسفانه امکانات ورزشی در شهر چمران و روستاهای جراحی که اکثریت این روستاها را جوانان با استعداد تشکیل می‌دهند، مطلوب نیست و نیاز به توجه بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) اظهار کرد: یکی از وظایف ما در عصر غیبت آماده کردن جامعه برای ظهور امام عصر است.

وی افزود: این امر به وسیله اصلاح جامعه صورت می‌گیرد چرا که انتظار فرج به معنای بی‌عملی نیست بلکه منتظر مصلح خود باید صالح باشد. اگر جامعه اصلاح شد و جامعه بشری به ظهور منجی احساس نیاز کردند زمینه ظهور آن حضرت هم فراهم خواهد شد.

خطیب جمعه شهر چمران در ادامه خاطرنشان کرد: آغاز هفته وحدت را که از ابتکارات و اندیشه‌های ناب حضرت امام راحل (ره) است را گرامی می‌داریم. امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد.

عبادی ادامه داد: بیشترین سود کننده از اختلاف در میان امت اسلامی قطعا دنیای استکبار و در راس آن آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند. چرا که نتیجه اختلاف در امت اسلامی، عقب‌ماندگی جامعه اسلامی و رسیدن مستکبران به خواسته‌های شیطانی و شوم خود خواهد بود.

وی تصریح کرد: نخبگان، علما و فرهیختگان جامعه اسلامی باید شرایط امروز امت اسلامی را ببینند و برای تقویت وحدت میان مسلمانان تلاش و کوشش کنند.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها، ۲۶ مهرماه روز تربیت بدنی را به ورزشکاران تبریک گفت و افزود: از متولیان امر ورزش در شهرستان بندر ماهشهر درخواست داریم امکانات ورزشی را بر اساس استعداد مناطق توزیع کنند.

عبادی متذکر شد: امروز شاهد هستیم در مناطق محروم جوانان با استعدادی وجود دارند که از ابتدایی‌ترین امکانات محروم هستند که اگر به آنان توجه شود، قطعاً در میدان‌های کشوری و بین‌المللی خواهند درخشید.

وی تأکید کرد: متاسفانه امکانات ورزشی در شهر چمران و روستاهای جراحی که اکثریت این روستاها را جوانان با استعداد تشکیل می‌دهند، مطلوب نیست و نیاز به توجه بیشتری دارد. هرچند کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام شده اما کافی نیست.

خطیب جمعه شهر چمران یادآور شد: تکمیل پروژه استخر و زمین چمن برای جوانان شهر چمران تبدیل به یک آرزو شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها تکمیل و در اختیار جوانان عزیز، غیور و با استعداد شهر چمران قرار بگیرد.

مطالب پیشنهادی