مدیرعامل سازمان آب و برق: تنها ۷ درصد سدهای خوزستان آب دارد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر حدود ۷ درصد از مخازن سدهای خوزستان آبدار است.

فرهاد ایزدجو در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب خوزستان که شامگاه ۱۰ مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷ درصد از مخازن سدهای خوزستان آبدار است و در سد دز حدود ۵ درصد آب داریم که بدترین وضعیت را در میان سدها دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به برآوردهای انجام شده، در شرایط محتمل پیش بینی شده برای پاییز، با کمبود حدود ۲ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون متر مکعبی آب مواجه هستیم که این عدد برای پیش‌بینی‌های با وضعیت بدتر، بالا است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به تصمیم‌گیری در خصوص کشت پاییزه در خوزستان گفت: تصویب الگوی کشت پاییزه از جمله اقدامات در ‌مدیریت کمی آب بوده است. همچنین برداشت‌های کشت و صنعت ها محدود شده است تا بیشتر از حد مجاز برداشت نداشته باشند.

ایزدجو با بیان اینکه برداشت بیش از حد شرکت‌های نیشکری آب پایین دست را از نظر کمی و کیفی دچار مشکل می کند، افزود: در حوضه دز، کشت کلزا و چغندر ممنوع شده است اما در برخی از حوزه ها تا حدودی مجاز است که کشت شود.

وی ادامه داد: ۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه مصوب شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح میان مدت آبرسانی غدیر گفت: این طرح در سه جبهه کاری فعال است و با اجرای آن، کیفیت آب حدود ۵۰ درصد بهبود می یابد و دبی از ۱۰ متر مکعب به ۲۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت.

ایزدجو عنوان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح میان مدت آبرسانی غدیر حدود ۱۷.۵ درصد است و پیش بینی می کنیم در مدت زمان هشت ماه این طرح اجرایی و به اتمام برسد.

مطالب پیشنهادی