افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به رونمایی از سامانه جذب بازماندگان از تحصیل برای اولین بار، گفت: با توجه به شرایط کرونایی قطعاً تعداد بازماندگان از تحصیل افزایش پیدا کرده‌ است و ما کارهای شناسایی را همراه با شرکای راهبردی مانند ثبت احوال، مدیرکل امور اجتماعی، معاونت سیاسی اجتماعی، بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها انجام داده‌ایم.

 

کوروش مودت امروز (۱۹ مرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال دو رتبه تک‌ رقمی و ۱۳ رتبه دو رقمی در کنکور سراسری داشتیم که نشان دهنده رشد بیش از ۵۴ درصدی است. سال قبل ۶۳ رتبه سه رقمی کشوری داشتیم و امسال ۹۷ رتبه سه رقمی داشتیم که نشان دهنده ۵۴ درصد رشد است.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این راستا استان را به سه قطب آموزشی، تقسیم و هزار و ۷۴۲ فایل درسی روی کانال‌های قابل دسترسی برای دانش‌آموزان بارگذاری کردیم. همچنین خلاصه‌نویسی کتاب‌های سال دوازدهم را داشتیم.

 

وی همچنین در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز جلسه شورای آموزش و پرورش چند دستور کار داشت که شامل بررسی شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل و رونمایی از سامانه جلوگیری از بی‌سوادی و انسداد آن است که برای اولین بار توسط استان خوزستان طراحی شد. در این سامانه راهکارهایی، ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ارائه شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امسال دو رتبه تک رقمی در کنکور سراسری داشتیم و نسبت به سال گذشته هم در رتبه‌های زیر هزار کشوری و منطقه‌ای رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم، تصریح کرد: تشکیل کارگروه ارتقای کنکور، تولید محتوای الکترونیکی و تجلیل از رتبه‌های برتر سال‌های گذشته، از اسباب افزایش و رشد رتبه‌های برتر در خوزستان است.

 

مودت در ادامه درخصوص بازماندگان از تحصیل نیز گفت: با توجه به شرایط کرونایی قطعاً تعداد بازماندگان از تحصیل افزایش پیدا کرده‌اند و ما کار شناسایی را همراه با شرکای راهبردی مانند ثبت احوال، مدیرکل امور اجتماعی، معاونت سیاسی اجتماعی، بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها انجام داده‌ایم. قرار شد اعتباراتی نیز از محل شرح وظایف دستگاه‌های دولتی و معاونت سیاسی استانداری برای این کار در نظر گرفته شود.

 

وی در پایان افزود: امروز از کتاب زندگی‌نامه زنده‌یاد اسفندیار پورهنگ نیز رونمایی شد. پورهنگ یکی از خیرین مدرسه‌ساز و بنام خوزستانی است. همچنین از عملکرد ۲۰ ماهه آموزش و پرورش در قالب یک کتاب رونمایی شد.

مطالب پیشنهادی