خرابی دستگاه‌های سی تی اسکن در بیمارستان‌های خوزستان/ گاها یک بیمار بدحال باید ۱۰۰ کیلومتر را طی کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:درپی گزارش خبرنگار عصرجنوب از تردد ۴۰ کیلومتری بیماران تنفسی مبتلا به کرونا برای یک اسکن ریه از شهر بندری ماهشهر، بررسی های این رسانه نشان می‌دهد این مشکل در بسیاری از بیمارستانهای استان خوزستان رخ داده و بیماران بدحال و اورژانسی گاها تا ۱۰۰ کیلومتر را برای یک اسکن ریه باید طی کنند.

گزارش ها از آبادان و خرمشهر حکایت از خرابی دستگاه تصویربرداری ریه در بیمارستان‌های نفت و محل بستری بیماران مبتلا به کرونا حکایت دارد.

از سویی دیگر ساکنین شهر رامشیر نیز می‌گویند باید برای یک اسکن ریه بیمار بدحال را با آمبولانس به ماهشهر یا اهواز منتقل کنند و علاوه بر تاخیر در تصویربرداری و تشخیص پزشک، باید خطرات ناشی از جاده ناایمن را هم به جان بخرند و بیش از ۱۰۰ کیلومتر را طی کنند.

از شهر لالی، گزارشات نشان می‌دهد بیماران باید به تنها مرکز در شهر مسجدسلیمان بروند و حدود ۱۰۰ کیلومتر در مسیر ناهموار برای رسیدن به تنها مرکز پرازدحام تردد داشته باشند و گاها این موضوع باعث شیوع بیشتری بیماری می‌شود.

در باغ‌ملک استان خوزستان نیز بیماران باید ۹۰ کیلومتر مسیر رفت و برگشت را به جان بخرند تا به تنها مرکز در شهر ایذه بروند و درکنار آن اهالی ایذه از نبود مرکز دیگر و ازدحام در تنها مرکز تصویر برداری به شدت گلایه مندند.

یک کارشناس در مرکز تصویر برداری بندر ماهشهر که پیشتر با خبرنگار عصرجنوب گفتگو کرده بود می‌گوید: برخی مراکز تا ۲۴ ساعت در شبانه روز را فعال هستند و به عنوان مثال در مرکز تصویربرداری امام حسن، علاوه بر ماهشهر، بیماران از شهرهای همجوار که بیش از نیم میلیون نفر را مجموعا شامل می‌شود باید خدمات دهد و این باعث شده پرسنل چندین روز در هفته را نتوانند استراحت کنند و باعث خستگی کادر درمان شود.

مطالب پیشنهادی